[Kitap] Başka Dilde Aşk & Alıntılar

Min Li Li | 5/31/2015 |

Orjinal Adı: Archer's Voice
Yazar: Mia Sheridan
Çevirmen: Hanife Albayrak
Tür: New Adult,Günümüz Aşk
Goodreads Puanı: 4.52
Sayfa Sayısı: 392
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Baskı Yılı: 2015

New York Times, USA Today ve Wall Street Journal Çoksatan RomanıBaşka Dilde Aşk, korkunç bir gecenin hatıralarına zincirlenmiş bir kadının ve sevgisiyle o zincirleri kırabilecek adamın hikâyesi.Geçmişin acı yüklü izlerini taşıyan sessiz bir adamın ve sesini bulmasına yardım edebilecek kadının hikâyesi.Acının, kaderin ve aşkın iyileştirici gücünün hikâyesi…



Mia Sheridan'ı daha önceden ingilizce olarak okuyan bloggerlarda görüyordum. Bu yüzden Yabancı'dan çıkacağını öğrenince merak ettiğim bir kitaptı Başka Dilde Aşk.

İlk sayfaları okurken dedim ki sanırım sadece erkek karakterin bakış açısıyla anlatılıyor bu kitap,daha önceden hiç okumamıştım.Sayfalar ilerleyince tabi daha çok Bree'nin bakış açısıyla olmak üzere her iki karakteri de okuyoruz.Olsun yine de güzeldi,benim son zamanlarda okuduğum en farklı kitaplardan biriydi.

Ben keşke orjinal adıyla yayınlansaymış demiştim başta ama okuyunca bizde yayınlanan ismiyle kitabın içeriğine çok uyduğuu gördüm,bunu daha iyi anlıyorsunuz.Kitabın orjinal adı içeriğe uyuyor.



Archer'ın yaşadıklarına çok üzüldüm.Annesi ve babasının sonuna da öyle. :(
Tina Hale olacak kadına gıcık oldum.Onun yüzünden Archer konuşma şansını tamamen kaybetmiş.Sonunda hak ettiğine kavuştu gerçi. *-*

Archer 7 yaşındayken bir olay oluyor ve boğazından vuruluyor,bu yüzden sanırım ses telleri hasar görüyor ve konuşamıyor.Fakat yaşadığı yerdeki insanlar onu sağır sanıyor.O da insanlardan uzakta yaşamış hep.Akli dengesi yerinde olmayan amcasıyla beraber kendini dünyaya kapatmış.Amcası ölünce de mecbur yavaş yavaş kasaba da görünmeye başlamış.

Yine bu mecbur ziyaretlerden birinde Bree ile karşılaşıyor ve hayatı değişiyor.

Bree ise yaşadığı bir olaydan dolayı başka bir yere yani hikayemizin geçtiği kasabaya kaçmış.



Hiç kimse Archer ile ilgilenmezken Bree ilgileniyor,Archer'da onu çeken bir şeyler var.Başlarda arkadaşça başlayan ilişki sonradan boyut değiştiriyor tabi. :D

Bree'yi sevdim.Ne istediğini biliyordu.Archer'ın kuzeni Travis sahneye çıktığında yoksa bir aşk üçgeni falan mı olacak dedim ama çok şükür öyle bir şey olmadı.Yine de bu Travis'in mallık yapmadığı anlamına gelmiyor.Archer'a eziyet etmek için her fırsatı kullandı pislik,iyi gibi görünen her hareketinin arkasında illa Archer'ı yaralayacak bir şey yaptı. -_-

Bree sayesinde Archer'ın hayatı tamamen değişti.Archer her ne kadar kaçmak istese de Bree'nin onu takip etmesi ve Archer'da kimsenin görmediğini görmesi güzeldi.



Daha önce bayan karakterin duymadığı bir kitap okumuştum,ilk defa da ana karakterin konuşamadığı bir kitap okumuş oldum.

Archer ve Bree'nin işaret diliyle konuşması çok güzeldi.Bree'nin babasının da duyma engelli olması güzel bir tesadüf mü olmuş desem ne desem.Yoksa bu dili bilemezdi.

Archer böyle her zaman ezilmiş,görünmez olmuş,her zaman yalnızmış ya bu tarz sahnelerde çok duygulandım ya.Hiçbir zaman güveneceği,sevebileceği biri olmamış. :(
Bak o sahneler aklıma geldikçe yine içim ezildi.Haliyle sizde bu karakteri okurken onun için fazlasıyla üzülüyorsunuz ve onun için herşeyin iyi olmasını istiyorsunuz.



Bree'nin yaşadığı olaya da üzüldüm.

Dışarıdan bakıldığında aslında tamamen farklı görünen iki kişinin hiçte böyle olmadığını tam tersine birbirlerine çok benzeyen iki yaralı ruh olduğunu okuyoruz.

Biraz dram,biraz komedi çokca Archer&Bree. 



Archer pek fazla kimseyle konuşmadığı ve kendisini soyutladığı için hayat hakkında da pek fazla bilgisi yok.Bree sayesinde sürekli yeni şeyler öğreniyor.Ve ilk defa okuduğum bir kitapta erkek karakter bakirdi. :D

Kitapta benim için eksi olan tek şey yaşlarının küçük olması. :3 Archer kitabı okumaya başladığımızda 23 yaşında.Yani ben şimdi benden küçük olan sana nasıl sulanabilirim Archer. :P
Neyse ki yazarımız kitabı bitirdiğinde 25 yaşında oluyor da ordan birazcık kurtarıyor. :D


Çevirisi güzeldi,redaksiyonu da iyiydi,sadece iki yerde hata gördüm,onlarda kitabın nazar boncuğu olsun. :D

Orjinal kapağın değişik versiyonu kullanılmış bizde ama mavi aşığı biri olduğum için ben bizim kapağı daha çok beğendim.

Yazarın diğer kitaplarını da merak ediyorum.Onları okumak içinde fazla beklemeyiz umarım. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI