Okuma Etkinliği #6-Dönüm Noktası 2.Gün || Yorum

Kübra | 5/01/2015 |

Orjinal Adı: Pivot Point
Yazar: Kasie West
Çevirmen: Güneş Becerik Demirel
Tür: Paranormal,Young Adult,Distopya
Goodreads Puanı: 4.08
Sayfa Sayısı: 300
Yayınevi: Hyperion Yayınları
Trevor,dudaklarıma yapışıyor ve yalnızca cümlemi değil nefesimi de kesiyor. Yüzümü ellerinin arasına alıyor ve dudaklarını yavaşça benimkilerin üzerinde gezdiriyor.Vücudumdaki bütün siniruçları elektriğe kapılmış gibi.
Sonra geri çekili pgözlerimdeki ifadeyi inceliyor. Beni tekrar kendine çekmeden önce,“Beni kaybetmedin,” diyor.Tam onu bütün gün boyunca öpebileceğime karar verdiğim anda,“Addison?”diyor.
“Evet?”
“Ya bu,bir Araştırmaysa?”diye soruyor.
Kaskatı kesiliyorum.“Ne?”
“Bunu daha önce hiç düşündün mü? Ya şimdi içinde bulunduğumuz bu an,gerçek değilse?Ya sadece olasılık dâhilindeki bir hayali görüyorsan?”
Spoiler İçerebilir!! 

Herkese merhabalar. :)
Yine bir okuma etkinliği yapıyoruz ama bu sefer iki değil dört blogger toplandık,Hayal Perest'in Zaman Yolculuğu,Okuma Köşem,Tuba'nın Yorum Köşesi ve bendeniz bir araya geldik ve bu harika kitaba güzel bir okuma etkinliği yapmaya karar verdik. Tabi bize bu güzel kitabı gönderen Hyperion Yayınevi'ne de çok teşekkürler. :)

Öncelikle kitabın konusundan birazcık bahsedeyim.Kitap tek evrende bu dünyada geçiyor yalnız bu dünyada yaşayan iki çeşit insan türü var.İlki normal insanlar.Diğeri ise dağların ardında gizlenmiş,dış dünya ile bağlantısı fazla olmayan,normal insanlar ile iletişimini en aza indirmiş zihinsel güçleri olan insanların yaşadığı bir şehir. Normal insanların bu yetenekli kişilerden haberi yok tabi.

Ana karakterimiz Addie'de bu şehirde yaşayan duru-görü yeteneğine sahip insanlardan biri.Duru-görü yeteneği iki seçenek arasında kaldığı zaman araştırma yaparak geleceği görmek demek ya da benim anladığım bu. :D

Anne ve babasının ayrılma kararı vermesiyle Addison'a kiminle yaşayacağını seçmesini söylüyorlar.Çünkü babası normal insanların yaşadığı yere taşınmak istiyor,annesi ise Yerleşke'de kalmak istiyor.Bunun üzerine Addie'de araştırma yapmaya kadar veriyor.

Bence kitap bundan sonra başlıyor.Araştırma sırasında annesini seçtiğinde yaşadıklarını ve babasını seçtiğinde yaşadıklarını aynı anda okuyoruz.Bir bölüm normal dünya da bir bölüm kendi dünyasında geçiyor.

Tabi seçmesi olası olan iki hayatı okurken Addie'nin hayatına giren erkekleri de okuyoruz.
Şahsen ben kesinlikle ama kesinlikle normal yaşamda, babasının yanındaki hayatındaki TREVOR'u şiddetle tutuyorum. :3 :D

Diğer hayatında ise Duke var.Başlarda dört dörtlük mükemmel biri gibi dursa da kitap ilerledikçe nasıl biri olduğunu anlıyorsunuz.Yani tamam muhteşem olabilir ama sevmedim ben bu karakteri.

Kitabı okumaya başladığınızda ilk sayfalarda olayı anlayamadığınız için kitap sizi sıkabilir ama sayfalar ilerledikçe anlamaya başlıyorsunuz ve kitap güzelleşiyor.
İlk 50 sayfayı falan biraz sıkılarak okudum itiraf ediyorum ama sonra okumaya bir başladım kitap saatler içerisinde bitti. :3

Addison'ı sevdim.Pasif bir bayan karakter değildi.Özellikle Trevor ile olan sahnelerine BAYILDIM.Açık ve net. :D

Trevor.Sen neden küçüksün yaa.İstediğim gibi sulanamıyorum da. :P
Ama yok bu sefer abla edasıyla sevmeyeceğim kusura bakmayın.Trevor çok hoştu. <3

Trevor'un yakın arkadaşı Rowan'ı da sevdim ben çok şirindi. :D

Addie'nin en yakın arkadaşı Laila.Gerçekten de tek dostu Addie'nin.Fakat Yerleşke'deki hayatında Addie'ye ihanet ediyor.Nasıl olduğunu okuyunca anlarsınız. *-*
Tabi sonradan bunun isteyerek yaptığı bir şey olmadığını anlıyoruz.Bunu öğrendiğimde içim rahatladı.Yoksa bu ihanetini hiç hoş karşılmazdım.Gerçi Addie normal hayatı seçtiğinde Laila'nın başına daha kötü bir şey geliyor. *-*

Addie hangi hayatı seçerse seçsin diğerinde yer alan kişilerle bir noktada o hayatında karşılaşıyor.Şimdi bu cümle pek bir anlam ifade etmedi biliyorum.Bu yüzden bir örnekle açıklayayım. :D
Mesela babasının yanında kalmayı seçtiğinde Duke ile hiç tanışmıyor ama Trevor'da kendi okulundaki futbol takımında olduğu için bir futbol maçı sırasında karşılaşıyorlar.Ya da Addie annesinin yanında kaldığında Trevor ile tanışmıyor ama yine aynı şekilde bir futbol maçı sırasında onu görüyor.

Bazı olaylar sonucunda Addie Trevor'a gerçeği söylüyor ve Trevor'da yukarıda tanıtımda gördüğünüz şeyleri söylüyor.Cidden araştırma olmamasını istedim.Trovr'u seçsin istedim ama Addie babasını seçerse eğer sonradan korkunç bir şey oluyor. :(
Bu yüzden annesiyle kalmayı seçiyor maalesef.Tabi annesini seçse bile olan olaylar sonucunda yine babasının yanına tatile gidecek ve Trevor ile karşılacak.Yani,sanırım öyle olacak.En azından benim o sondan çıkardığım sonuç bu. :D

Şimdi böyle anlatınca baya bir karışık gibi duruyor ama kitabı okursanız eğer yazdıklarım daha anlamlı hale gelir diye düşünüyorum.

Kitabın kapağını beğenmeyenler çoğunlukta,orjinal kapağı çok iyi evet ama ben bu kapağı da sevdim.
Kitabın ismi ve kapak tasarımı içeriğine çok uyuyor bence.

Kitaba aslında dört puan verecektim.Bunun iki nedeni var.İlki anlatımın şimdiki zamanla olması.İkincisi ise redaksiyonunda ciddi anlamda sorun olması.Başlarda bu iki durum çok göze batıyordu. Birleştirilmiş çok kelime vardı,yanlış imla kullanımı falan.Sonradan kitaba kendimi kaptırınca bu iki nedende gözüme pek takılmadı tabi. :D
Yine de redaksiyon hataları olmasa daha güzel olurmuş.Bu yüzden hikayeye haksızlık olacağını düşündüğümden puan kırmaktan vazgeçtim.
Umarım Hyperion Yayınevi serinin ikinci kitabında ve yayınladıkları diğer kitapların son okumasında daha dikkatli olur. :)

Zaten Trevor deyince akan sular durur benim için,düşük puan vermek ona haksızlık olur. :3

Trevor denince temsili ben. :D


Daha çok Trevor ve Addie okumak istiyorum.Ve meşhur Connor ile de tanışmamız lazım. :D
Bu yüzden serinin ikinci kitabı da bir an önce çıkmalı,umarım yayınevi fazla bekletmez bizi.Alakasız bir cümle yazacağım ama laf arasına sıkıştırayım. :P
On Küçük Nefes kitabınında devamı dört gözle bekleniyor. :3

5 yorum:

  1. Neden orijinal kapak fotoğrafı değil de bu çirkin resim kullanılmış bizde yaa. -_-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınevi farklılık yapmak istemiş. :D

      Sil
    2. Yapmasalarmis yaa. :D Bazen degisiklik yapmamakta fayda sagliyor. :D

      Sil
    3. Yapmasalarmis yaa. :D Bazen degisiklik yapmamakta fayda sagliyor. :D

      Sil
    4. Haha. :D Yorumsuzum. :D

      Sil

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI