[Kitap+Film] Marslı

Min Li Li | 12/03/2015 |

Orjinal Adı:The Martian
Yazar: Andy Weir
Çevirmen: Emre Aygün
Tür: Bilim Kurgu
Goodreads Puanı: 4.38
Sayfa Sayısı: 416
Yayınevi: İthaki Yayınları
Çıkış Tarihi:  2014
Goodreads okurlarına göre 2014'Ün En İyi Bilimkurgu ROMANI!

Altı gün önce, Mark Watney Mars'a ayak basan ilk insanlardan biriydi. Şimdi ise, orada ölmesi neredeyse kesin.
"Çok uzun zamandan beri okuduğum en iyi kitap. Zeki, eğlenceli ve gerilim dolu. Marslı, bir romandan isteyebileceğiniz her şeye sahip."
-Hugh Howey, Wool serisinin yazarı-
"Sürükleyici… Defoe'nun Robinson Crusoe'su sanki daha zeki biri tarafından yazılmış gibi."
-Larry Niven, Hugo, Nebula ve Locus ödüllü Halka Dünya romanının yazarı-
"Bu kitap tam da benim gibi okuyucuların seveceği türden."
-John Scalzi, Yaşlı Adamın Savaşı serisinin Hugo ve Locus ödüllü yazarı-
"Andy Weir'in yazdığı Marslı şimdiye kadar okuduğum en iyi bilimsel bilimkurgu romanı. Bu romanı -başka bir kitap hakkında hiç böyle bir şey söylemedim- edebi anlamda da elden bırakmak mümkün değil."
-Dan Simmons, Hugo ödüllü Hyperion serisinin yazarı-
"Marslı aklımı başımdan aldı!"
-Ernest Cline, Başlat romanının yazarı-
"Aksiyon ve uzay macerasının kusursuz bir karışımı."
-Library Journal- 



Bitti.BİTTİ!!Mark Watney hayatımda tanıdığım en en en esprili kurgu karakterisin,nokta.
O zor durumlarda bile yaptığı espriler ile insanı kahkahaya boğabilen insan,Mars'ta patates yetiştiren botanist,elinde bulunduğu malzemelerle ölümü pahasına hayatta kalmak için su üreten kimyager, Mars'ın kralı,koca gezegende tek başına olup bütün ilkleri gerçekleştiren Mars'ta bir buçuk yıl hayatta kalmayı başarmış insan,dünyanın merakla adımlarını izlediği astronot o be!

Evet,kitabı okumam çok yavaştı.Bunda en büyük etki muhtemelen çoğunu bilmediğim bilimsel terimler vs. vs.
Ama bu kitaba bayılmama engel olmadı tabi.Ya bu adam nasıl yazmış bu kitabı!!! Yazara da hayran kaldım tek kelimeyle.Nasıl kitap yazmışsın yahu! Ama bir konu da kırgınım sana yazarcım. *-*
Adam için bir mutlu sonu reva mı gördün yahu,insan biraz daha fazla mutlu son yazardı.Adam yıllardır kadınlardan uzak kaldım diye boşuna mı dert yandı bize.İnsan bari bir sevgili falan yaptırırdı. :P

Eğer uzaya,marsa ya da herhangi bir gezegene giden astronotlar varsa bu kitabı kesinlikle yanlarında götürmeli,el kitabı olarak!! Hani olurda biri Merkür'de ya da Venüs'te eh belki Mars'ta Mark gibi kalırsa onun yaptıklarıyla hayatta kalır belki. :P


Mark Watney son zamanlarda aşık olduğum en iyi kurgu karakterisin,açık ve net...
En baştada dediğim gibi on parmağında on marifet var adamın yahu. :D
Ben en çokta esprili kişiliğini sevdim.Düşünsenize adam Mars'ta kalmış,nasıl hayatta kalacağım derdine düşüp perişan olması lazım ama o elindeki malzemeler ile bir buçuk yıl marsta hayatta kalmayı başarıyor.Eh yanına birde olur olmadık yerlerde yaptığı esprileri de ekleyin. :D






Görsel yapmadım,zira bu esprilere nasıl bir görsel hazırlanır bilemedim. O yüzden direkt sayfaları ekledim. :D

Kitapta çok fazla bilimsel terim vardı,üstelik hiçbirini de bilmiyordum.O yüzden okuması bayağı bir yavaş oldu.Herşeyi anlayarak okumaya çalıştığım için beynim biraz yanmış olabilir. :D

Ama süperdi kitap ya,cidden cidden son zamanlarda okuduğum en güzel kitaplarda biriydi.
Mark Watney kesinlikle aşık olunası bir karakterdi. <3

Kitapta iki türlü anlatım şekli vardı.İlki Mark'ın yaptıklarını anlatırken kendi bakış açısıyla anlatılması,diğeride dünyadakilerin neler yaptıklarını anlatan 3. kişinin bakış açısı.Kitabın şimdiki zamanla yazılması beni hiç ama hiç rahatsız etmedi okurken.Bu iki zamanlı olmasıda.Mantıklı geldi hatta okurken. :D

Yalnız redaksiyonda ufak tefek hatalar vardı. :)
Kitap kapağımda Matt Damon var.Her ne kadar ilk baskının kapağını çok sevsemde bu kapağıda seviyorum ben.Mark'ı kanlı canlı görmüş oluyoruz yahu. :D



Şimdi gelelim filme.Kitabı okuduktan sonra hemen filmi izledim. :3
Üzgünüm Matt,ama film olmamış. Belki de kitabı bitirir bitirmez filmi izlememden kaynaklanıyor bu durum bilemiyorum ama çok yavan buldum ben.Sahne geçişlerinde ama bunu atlamışlar,aa bu sahne yok,o yok falan diye diye filmi bitirdim.Tamam kitabın hepsini yansıtmaları imkansız zaten ama herşeyden önemlisi ben Mark Watney'in o esprili kişiliğini de göremedim filmde.Sanırım bunda en önemli etken kitapta Mark'ın bütün yaptıklarını okuyabilmemiz ama filmde öyle değil.Bir şey oluyor mesela. Kitapta bunu biz öğreniyor ama filmde birden aklına geliyor vs. vs.
Kitapta olan herşeyi mantık çerçevesinde açıklıyor zaten ama filmde çok geçişler olmuş.Mesela su olayını es geçmişler falan filan.

Ayrıca diğer karakterler kitapta daha çok yer alıyordu.Kısacası Marslı kitabı in filmi out.

Tabi ben eğer önce filmi izleyip sonra kitabı okusaydım filmi kesin çok severdim.Ama önce kitabı okuyunca o iş olmuyor maalesef.

Filmin tek güzelliği Mark Watney'ı kanlı canlı görmekti sanırım.Birde kitapta geçen ve çok sevdiğim şu pozu görmek oldu.Gerçi filmde daha farklı bir poz verdi ama kitapta geçen aşağıdaki resim.:3

Diyorum size bu adam çılgın ya!!! :D



Şuraya bir kaç tane espri daha koyayım. :D




Son olarak Mars'ta yaşadığı süre boyunca yaptıklarının kısa özeti ve sonunda eve dönüş. :3



4 yorum:

  1. Aramıza hoşgeldin *-* *-*
    Bu kitabı seven herkesi çok seviyorum ya,ki bu kitle oldukça geniş ve normalde insanları seven bir insan değilim :D
    Martta okumuştum ve kitaba hasta olmuştum gerçekten mükemmel hatta ötesi bir kitap.Yok böyle eğlenceli bir bilimkurgu ^_^ ^_^
    Film konusunda tamamen aynı fikirdeyiz bende kitaba göre çok yavan buldum filmi.Okurken esprilere kahkaha atıyordum,bir an umutsuzluğa kapılıyor gözlerim doluyordu.
    Kitaptaki bu ustalık filmde yoktu ne yazık ki.
    Matt Damon süper bir şekilde Mark Watney olmuş o ayrı.

    Ayrıca okumadığını varsayarak sana Andy Weir'ın Yumurta hikayesini öneriyorum.Hikaye hakkındaki yorumunu merakla bekliyorum.
    linkide burada :) http://www.kayiprihtim.org/forum/yumurta-t8262.0.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldukkkk. :D
      Ayyy teşekkür ederimmm.Bende severim,seviyorum,seveceğim. :D

      Ben pek bilimkurgu okuyan biri değilim,ama bu kitaptan sonra devam edeceğim bu türe.Gerçi tahminimce hiçbiri Marslı kadar olamaz. <3
      Bu türde eğlenceli bilimkurgu olursa belki tabi. :D
      Marslı aradan biraz zaman geçtikten sonra tekrar okuyacağım kitaplardan oldu kesinlikle.Herşeyiyle mükemmeldi.

      Matt Damon'a laf yok ama dediğin gibi film yavandı.Yani ne bileyim kitabın yanında çok sönük kaldı.Geçişlerde kopukluklar vardı.Aynen aynen.Bende öyleydim.Bazı esprilerde kitabı okumayı bırakıp gülüyordum mesela.Ama filmde espri yaptığını bile anlamıyor insan.

      Cidden yazar çok iyi bir eser ortaya koymuş bence.Ama sanırım bundan başkada kitabı yok.Sadece hikayeler var kısa kısa.

      Okumadım tabi ki!!!!!!! Hemen okuyacağım.Çok teşekkür ederim. ^_^
      Okuduktan sonra yorumumu da yaparım elbette. :)

      Sil
  2. Merhaba
    Bende geçen sene milletin çılgın gibi bahsetmesinden etkilenerek okudum kitabı. Ama onlar kadar hoşuma gitmedi hikaye. Şimdi hatırlamadığım o zaman yine bir çok şey yazdım sanırım. Neyse önemli değil. Ben kural olarak artık okuduğum kitapların filmlerini izlemiyorum. İzlediklerimden çok pişman oluyorum. Marslı'nın filmide izlemem büyük ihtimal ama dediğiniz gibi kitabı tam olarak yansıtamadığı için sizi o havaya sokmaz.

    Bende bilim-kurgu edebiyatına yeni başlamış biri olarak çok bilmiyorum. Fakat benim okuduğum espirili bilim kurgu eseri Otostopçunun Galaksi Rehberiydi. Gerçi oradaki bazı espirileri anlamasamda ( yazar İngiliz olduğundan sanırım) eğlenceli bir kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. :)

      Ben filmlerin nasıl olduğunu merak ediyorum o yüzden izliyorum yine de.Ama çoğu tabi ki kitabı tam yansıtamıyor.Marslı filmini de izlemezseniz bir şey kaybetmezsiniz bence zira kitabın havası yoktu filmde.

      Benim ilk kitabım sayılır Marslı ama devam edeceğim.Ve dediğiniz kitabı da okuma listeme ekledim. :)

      Sil

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI