[Kitap] Kuzey Masalı

Min Li Li | 12/09/2015 |

Adı: Kuzey Masalı
Yazar: Zeliha Eren
Tür: Romantik Komedi,Bilişim
Goodreads Puanı: 4.15
Sayfa Sayısı: 574
Seri Sıralaması: BİS Serisi #1
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Çıkış Tarihi:  2015
Konuşmaktan çok homurdanarak iletişim kuran, Bilişim İstihbarat Servisi’nin yakışıklı ve sert ajanı Kuzey Karaarslan, dünyayı birbirine katan özel bir anahtarın sahibi olan zeki, baş belası ve kızıl kafalı Masal Kılıç ile karşılaştığında başına gelen ilk şey, pembe iç çamaşırlarıydı. Bunun sadece bir başlangıç olduğunu anlaması ise hiç uzun sürmedi. Kuzey, hayatı boyunca eline pers gülü renginde oje almamıştı. Bir dakika! Kuzey eline hiç oje almamıştı ki! Ta ki renklerin kitabını yazan, sakar bir belaya kalbini kaptırana dek… Erkek türüyle sınırlı kalmayıp, son model arabalarından bile kıskandığı Masal için cayır cayır yanarken, dünyayı kurtarmak o kadar da kolay değildi. Operasyonun kilit ismi Masal da onunla aynı kulvarda koşuyordu. Çünkü Kuzey etrafındayken, dibi tutan yemekten farkı kalmıyordu. İki zıt kutbun sıfırlı ve birli hikâyesiyle, bilişim dünyasına aşk dolu bir yolculuk yapacaksınız. Kemerlerinizi bağlamayı unutmayın!  

Ben bu kitaba BAYILDIM.
Buse okuyup çok beğenince benimde okunacaklar listeme girmişti ve fuarda da almıştım.Eğlenceli bir şeyler okuma istediğim için e Buse'nin alıntılarından kitabın eğlenceli olduğunu görünce okuyayım dedim. :3

Kitap su gibi aktı.Kalın olmasına rağmen sıkmadan okuttu.En önemlisi kurgusuna hayran kaldım.Karakterler zaten mükemmel.

Şimdi spoiler vermemeye çalışarak yorumu yazacağım ama olurda belki bir kaç tane spoiler kaçırabilirim.O yüzden ona göre okumaya devam edin ya da etmeyin. :D

Yazar bilgisayar mühendisliği okumuş ve bunu da kitapta fazlasıyla göstermiş.Açıkası bu durumu daha da sevdim. Yani tamam günümüzde tekonolojimiz bu kadar ileri değil.Ama nomuş değilse,sonuçta kurgu bu ve yazarda bunun nimetlerinden sonuna kadar yararlanmış.Hem bugün teknolojide bu noktada olmadığımız gelecekte olmayacağımız anlamına gelmez değil mi?

Eğer kitaba geir dönecek olursak genelde BİS etrafında dönüyor olaylar.Nedir bu BİS derseniz Bilişim İstihbarat Servisi oluyor.BİS'te görevler bölgelere ayrılmı ve her bir bölgeyi bir kişi temsil ediyor.En azından bunun Türkiye ayağında durumlar bu.Diğer ülkelerdekilerde böyledir diye düşünüyorum.Eh hala anladıysanız daha açık konuşayım.Erkek karakterimiz bir ajan. :3
Hemde öyle böyle bir ajan değil kendisi.Tanıyınca bana hak vereceksiniz.Kuzey Karaarslan sadece ajan değil aynı zamanda kendisinin bilişim şirketi var.Görünürde Ceo ama geri planda BİS ajanı.

Şimdi gelelim bu BİS'te çalışan diğer yakışıklılara. :D
Zack,Alex,Lucas,Allen ve Kagawa,Mert.
Eh birde bu modellik ajansından çıkma ajanların  yanına robot insan olan Jane'i ekleyin.

Bence BİS'teki bütün ajanların kitapları çıkmalı!!!!
Alex ve Jack'in kitapları çıkacak,Mert'in hikayesi de bu kitapta işlendi.Geriye Lucas,Kagawa ve Allen kaldı.Umarım onların kitapları da okur ve severek okuruz. :D

Kızıl saçlı,oldukça sakar ama IQ seviyesi 180 olan kızıl bela Masal Kılıç ile karizmatik ajanımız Kuzey Karaarslan'ın tanışması uçakta oluyor hemde hayatta olamayacak bir şekilde.Sakar kızımız adamın kafasından aşağıya iç çamaşırlarını döküyor hem de pembe iç çamaşırları.Bununla da kalmayıp Kuzey'e pembenin çok yakıştığını söyleyerek kaçıyor.

Sonra bir olay sonucunda tekrar karşılaşıyorlar ve Masal bir süreliğine BİS ajanlarının misafiri olmak zorunda kalıyor.Eh Masal ve Kuzey aynı mekanda durunca ister istemez yakınlaşıyorlar. :D

Masal sakar bir kız olabilir ama kesinlikle aptal değil,aynı zamanda ağzı çok iyi laf yapıyor.Kuzey'e ağzının payını çok güzel verdi.Tabi o zamanlarda birbirlerine katlanamıyorlardı.O yüzden canımmm.Yoksa insan aşık olduğu adama o kadar hakaret ederi mi? :P

Kuzey'de ben kıskanmam diye diye bir hal oldu ama gördük hiç kıskanmazmış beyimiz.Yahu kızı Jane'den kıskanmasını geçtim arabalardan bile kıskandı. Jane hani şu robot olan.Evet evet.Ondan bile feci bir şekilde kıskanıyor,eh erkeklerin hiç lafını bile etmiyorum anlayın artık. :D

Robot Jane ve Alex'inde bir olayı var.Zaten ikinci kitapta bunlar olacak ama nasıl olacak? Eğer kitabı okumadıysanız sürpriz olsun ama zaten yazarı önceden de takip ediyorsanız neler olduğunu biliyorsunuzdur. :)

DURUN DURUN OKUMAYA DEVAM ETMEYİN.DAYANAMAYIP SPOİLER VERECEĞİM BURADA.ONA GÖRE DİREKT SPOİLER SONUNA ATLAYIN!!!! :D

BİS partisinde Alex bizim robot Jane'i öpüyor.Daha sonra ise robot olmasına rağmen kıza takılı kalıyor.Onu kıskanmalar falan filan. :D

Tabi işin iç yüzünü onların sahnelerini okurken az çok tahmin ediyorsunuz.Yani bizim robot olarak bildiğimiz Jane aslında Jane değilmiş.Yani aslında Jane'imiş ama robot değilmiş. :D
Jane'i Julie adında birinden kopyalamışlar.Hah işte bu BİS partisinde Julie Jane'in yerine geçiyor ve Alex ile öpüşen aslında Julie oluyor.Jane ve Masal'ın sahnelerinde Julie uzaktan Jane'i kontrol ediyormuş aslında.Jane'in verdiği tepkiler falan hep Julie'nin verdiği tepkilermiş.Sonunda dayanamayıp en yakın arkadaşıyla yüz yüze görüşmeye karar verince BİS partisine katılmaya karar vermiş. :D

SPOİLER SONU!!!

Ama ama robot ve insan aşkı kötü mü olurdu yaaa!! Tamam fazlasıyla ütopik olurdu ama ben yine de olsun isterdim.Buradan yazarımıza duyurulur!! Bu tarzda eğlenceli bir bilim kurgu kitabı da yazsın!!! :D

Kitapta bir olay var daha doğrusu bir örgüt var.Bu örgütü kimin kurduğu,üyeleri ne işler çevirdikleri kitabın sonlarına doğru açıklanıyor ve araya biraz aksiyon gidiyor ama sanırım bu olay tek kitapta bitmiyor,zira burada ucu açık bitti.Serinin diğer kitaplarındada bu olay devam edecek galiba.

Yazarın anlatım tarzını sevdim.Dediğim gibi 574 sayfa hiç gözümde büyümedi.Okumaya bir başladım,bir bakmışım ki kitabı yarılamışım.Keyifle okudum her bölümü,her sayfayı. :)

Kitapta bir çok ekşın yer alıyor ve insan okurken merak ediyor nasıl bir son olacak,neler çıkacak diye ve yazar bunları da çok güzel bir şekilde bağlamış, sonlara doğru her şey açıklığa kavuşuyor.

Serinin ikinci kitabı Alex ve Julie,üçüncü kitabı da Zack ile Mila'nın olacak.Geriye Lucas,Allen ve Kagawa kalıyor.Yazarımız umarım onlarında kitaplarını yazar!!!! Çok istiyorum,ÇOK İSTİYORUM. :3

Kuzey Masalı'nı alıp almamak konusunda kararsızdım ama fuarda iyi ki almışım.Bundan sona takibe aldım yazarı.İkinci kitapta çıkar çıkmaz alacağım.

Kitap ciltli,dış kapağı çok cıvıl cıvıl,sert kapağıda pembe.Aklıma hemen Kuzey'in başından aşağı dökülen pembe iç çamaşırları geldi. :D
Bölüm başları da çok güzel.İçeriğe tam uymuş.Redaksiyonda da bir sorun görmedim ben.

Kısacası on numara beş yıldız bir kitaptı.Okumanızı tavsiye ederim.

1 yorum:

  1. blog keşif etkinliğinden geliyorum.Bloğunuzu yeni tanıdım ve takibe aldım yeni yayınlarda ve yorumlarda görüşmek dileğiyle:) Bende beklerim sevgiler:)

    YanıtlaSil

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI