Bir Küçük Yalan || Kitap Yorumu

Min Li Li | 3/23/2016 |

Orjinal Adı: One Tiny Lie
Yazar: K.A Tucker
Çevirmen: Zeynep Ünalan
Tür: New Adult
Goodreads Puanı: 4.32
Sayfa Sayısı: 320
Seri Sıralaması: Ten Tiny Breaths Serisi #1
Yayınevi: Hyperion Kitap
    Çıkış Tarihi:  2016

Cleary kardeşler arasında olgunluğu ve güçlü kişiliği sayesinde ailesinin trajik ölümünün ve ablası Kacey'nin kendi kendine zarar verdiği dönemin üstesinden gelmeyi başaran ve daha dengeli olan kız kardeş, her zaman Livie oldu. Ama bu dış görünüşün ardında, babasının ona söylediği son sözlere tutunmuş küçük bir kız çocuğu vardı.

Babası ona, "Seninle gurur duyayım," demişti. Küçük kız da böyle olacağına söz vermişti. Ve geçen 17 yıl boyunca her seçiminde, her sözünde ve her davranışında, elinden gelenin en iyisini yaptı. Livie, sağlam bir plan ile Princeton Üniversitesine adım attığında amacına ulaşmakta kararlıydı: Derslerinde çok başarılı olacak, tıp fakültesine yönelecek ve bir gün evleneceği iyi ve saygın bir adamla tanışacaktı.

Planının bir parçası olmayanlar ise Jell-O fondipleri, hayır diyemediği cana yakın ve parti delisi oda arkadaşı, tabii bir de erkek kürek takımının muhteşem kaptanı Ashton'dı. Kesinlikle Ashton'dı. O, Livie'nin olmayan sinirlerini zıplatan kibirli bir pislik ve Livie'nin bir erkekte istemeyeceği her şeydi. Daha da kötüsü Ashton, Livie'nin ölçütlerine tam da uyan kişinin -yani Connor'ın en iyi arkadaşı ve evini paylaştığı kişiydi. Peki, o zaman Livie neden Ashton'ı düşleyip duruyordu?

Livie kendini, artık üstesinden gelemeyeceğini düşündüğü vasat notlar ve kariyer düşleri ile Ashton'a karşı hissetmemesi gereken duygular içinde buluverdiğinde babasına verdiği sözden ve bildiği tek kimlikten vazgeçmek zorunda kalacak mıydı?


On Küçük Nefes'e bayılmıştım bu yüzden Bir Küçük Yalan'ın çıkmasını da fazlasıyla bekliyordum,nihayet çıkınca da hemen okudum.

Ama karışık duygular içerisindeyim sanırım.
Kitabı sevdim ama sevmediğim yönleride vardı.Yani sadece bir tanecik vardı.O da aşk üçgeni olayı.Aslında tam üçgende sayılır mı bilemiyorum. Livie nin kafa karışıklığını anlıyorum,en başından beri Ashton'da hoşlanıyordu ama bu yine de Ash'ten hoşlanırken Connor ile çıkmasına engel olmadı. *-*
Livie ye kızdığım tek nokta bu.Sevmiyorum bu tarz şeyleri. Kendisine ve hayatına uyduğu için Connor'u isterken Ashton'ı hoşlandığı için istiyor ve takılıyor onunla.

Connor'da çok iyi bir karakter aslında kötü biri olsa üzülmeyeceğim ama Connor'a yazık oldu. :/

Olivia keşke başlarda Connor olayını kapatsaydı.Böylece Olivia'yı daha çok severdim.Bu yüzden üzgünüm ama ablasına olan sevgim daha fazla.

Ashton da başlarda pislik gibi davranıyor.Ama Ashton diyorum başka bir şey demiyorum.Bebeğim sırf senin için bile okunur kitap yahu. :D
Ne yaparsan yap kızamıyorum sana. :3

Yaptıklarına okurken kızabilirsiniz ama gerçekleri öğrenince aslında Olivia 'dan bile fazla yükü olduğunu anlıyor insan.Ben şahsen ona Livie den daha fazla üzüldüm.

Kitapta Kasey ve Trent'i okumak tabi ki harikaydı.Ama az sahneleri vardı. :/
Eh Kasey ve Trent olurda Fırtına ve Dan olmaz mı? Hatta Ben bile vardı. :D

Doktor Stayner ise gizli kahramanımız, bayıldım adama yahu!

Kitaba sevmediğim tek olay dışında bakarsak sevdim.Zaten uzun zamandır bu kitabın çıkmasını bekliyordum.Üstelik K.A Tucker yazıyor,kötü olması imkansız.

Minik ikizleri de çokca sevdim ben.Çok tatlıydılar. <3

Kitap şimdiki zaman ile yazılmış ya da çevrilmiş.İlk kitapta böyle miydi hiç hatırlamıyorum,eskiden bu beni rahatsız ediyordu ama artık alıştım sanırım pek rahatsız olmuyorum.Kitabın baskı kalitesi ilk kitaba göre farklıydı.Dex'in sayfalarına benziyordu ama bunu fazla sorun etmedim.Çevirisi de iyiydi ama bazı kelimeler olsa ya da olmasa daha iyi olurmuş sanki.Mesela "miss" ler yerine Türkçesi kullanılsa iyi olurdu.Burada bekar olduğunu vurgulamak için belkide çevrilmemiş olabilir.Birde Oy,Aman Tanrım'larda "oy"lar her zaman kullanılmasa fena olmazdı. :)

Kitap kapağı internette pek güzel durmuyor,özellikle de orjinal kapağı görmüşken ama kitabı elime aldığımda aslında internetteki gibi durmadığını,daha iyi olduğunu farkettim.Yani kapağı sevdim ben.

Son kısımda Cain'in kitabının ön okuması var.Ve ben dayanamayıp okudum onu.Şimdi ise fazlasıyla merak ediyorum.Sanırım onun için fazla beklemeyeceğiz. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI