[Kitap] Kurucunun Kızı

Min Li Li | 7/17/2015 |

Orjinal Adı: The Book of Ivy
Yazar: Amy Engel
Çevirmen: Merve Özcan
Tür: Young Adult,Distopya
Goodreads Puanı: 4.25
Sayfa Sayısı: 272
Seri SıralamasıThe Book of Ivy #1
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Baskı Yılı: 2015
Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer’lar ve Westfall’lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı.
Bu yıl benim sıram gelmişti.
Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan’ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak.
Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim.
Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım…

 Çokça övülen kitap Kurucunun Kızı’nı sonunda okudum. :3

Pek fazla distopya okumadığım için bu türe yabancıyım ve pek sevemiyorum ama yavaş yavaş bu türü de okumak istiyorum.Şimdiye kadar okuduğum distopik kitaplar bir elin parmak sayısını geçmez sanırım. :D

Bu yüzden Kurucunun Kızı ne kadar distopik kitaplar arasına girer bilemiyorum ama bu türde okuduklarım arasında ilk üçte olduğu kesin.



Spoiler vermeden yorum yapmaya çalışacağım ama umarım başarabilirim.Zira spoilersiz yorumlarım çok kısa oluyor. :3

Nükleer savaş sonrası geride kalan insanlar çitlerle çevrili bir şehirde yaşıyor.

Ivy’nin ailesine Kurucu denmesinin nedeni de büyükbabasının şehri kurmasından dolayıydı sanırım, umarım yanlış hatırlamıyorum. -.-

Savaş sonrasında her şey kısıtlı tabi.Okuduğumdan anladığım kadarıyla şehirde elektrik yok ya da var ama değişik bir sistem orasını pek anlamadım. :D
Onun dışında arabalar falan var mıydı hatırlamıyorum ama o da yoktur sanırım.Mesela buzdolabı yok,onun yerine buz kutuları var.



İnsanların çoğalması için kız ve erkek çocuklar 16 yaşına gelince evlendiriliyorlar.Başkan’ın oğlu iki yıl bekleyip 18 yaşında evlenmek istemiş ve böylece Kurucu’nun kızlarından biri olan Ivy ile eşleştiEğer 16 yaşında evlenseydi Ivy değil onun ablası Callie ile eşleşecekti.

Kitap bir nevi Romeo ve Juliet’ı anımsattı bana.İki düşman aile.Aslında daha çok Ivy’nin ailesi düşman.Bishop’un ailesinin hiçbir şeyden haberi yok,en azından biz öyle biliyoruz.

Ivy’yi sevdim, Bishop’la zaman geçirdikten sonra ailesinin onu kullandığını görmesi ama hala onlara yardım etmesine kızsam da 16 yaşında bir kıza göre oldukça cesurdu bence.

Ivy’nin babası ve ablası olacak yaratıkları öldürmek istediğim doğrudur.Bu neyin intikamı,neyin hırsı arkadaş.İkisi de gözü dönmüş canavar ya. >.<



Sözde düzen için intikam alıyorlar ama ben ikisinin de kişisel nedenlerden dolayı intikam istediklerini düşünüyorum.Nitekim kitabı okurken ikisinin de kuyruk acısının ne olduğunu okuyoruz.

Hırsları gözlerini o kadar kör etmiş ki bu uğurda gözlerini bile kırpmadan Ivy’yi harcadılar. >.<

Kitap distopya olmasına rağmen baştan sonra kadar bir aksiyon içinde değildi.Sonlara doğru hareketlilik oldu ve feci bir yerde bitti. -_-

Sondaki feci olaydan sonra Başkan Lattimer, Ivy ile hiç konuşmadı.Gözümde gittikçe düşen itibarı daha da düştü.Ben onun iyi biri olduğunu sanıyordum ama kitabı okudukça verdiği kararların çokta iyi olmadığını görüyor insan.Yarardan çok zarar getiren seçimlere de veriyor bana göre.



Bishop bakalım neler yapacak? Onun Ivy’nin söylediklerine inandığını düşünmüyorum umarım haklı çıkarım ve umarım ikinci kitapta o  Callie cadısıyla olmak yerine Ivy’yi tercih eder.

İlk kitap daha çok başlangıç gibiydi sanki.Düzenin nasıl işlediğini görüyoruz.Asıl bundan sonra Ivy neler yapacak ben onu çok merak ediyorum.İyice güçlenip geri dönsün, önce ailesine sonra da başkana gününü göstersin ve mevcut düzensiz sistemi bozsun. -,-

Seri sanırım iki kitaplık bir seri.İkinci kitabın safa sayısı dahaçok olur umarım ya da seri sayısı artırılabilir.Ben Ivy'nin çitlerin arkasında yavaş yavaş güçlenerek bir isyan başlatmasını okumak istiyorum.



Kitabın orijinal adı The Book of Ivy yani Ivy’nin kitabı.Yayınevi Türkçe için orjinalinden daha güzel bir isim seçmiş.Ayrıca her zaman ki gibi orijinal kapak kullanmışlar.Üstelik Yabancı Yayınları’nın ilk ciltli kitabı. :3

 Yalnız serinin ikinci kitabı yurtdışında 3 Kasımda çıkacak.Bizde ise bir kaç ay sonra çıkar diye umuyorum.Yabancı bizi çok bekletmez.

Kitap üç kasımda çıkıyor,benim doğumgünümde 5 kasımda. :D
Bu gereksiz bilgiyi neden verdim bilmiyorum ama çıkış tarihi görünce aa benim doğumgünümden iki gün önce dedim,o yüzden buraya da yazdım. :D


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI