Okuma Etkinliği #14 - Gençlik Hatırası || Yorum

Kübra | 8/07/2015 |

Adı: Gençlik Hatırası
Yazar: Ece Altınkaya
Tür: Dram,Aşk
Goodreads Puanı: 4.38
Seri Sıralaması: Hatıralar Serisi #1
Yayınevi: Postiga
Sayfa Sayısı: 464
Çıkış Tarihi:  2015
Sana Ateş Böceği ve Peri Kızının hikâyesini anlatmamı ister misin?
Masum bir masalın içinde çok sevmişlerdi, Peri Kızı ve Ateş Böceği…Birbirlerine bir kalp atımı kadar yakın olup, okyanus aşırı kadar uzakken. Yeryüzünde, insanlık tarihi kadar eski, yeri göğü yakacak kadar heyecan verici; ey AŞK!
Ve yaşamaya devam ettikçe, o da bizimle birlikte var olacak. Çocuk yaşlarımın sonu genç kızlığımın başıydı. Başımda kavak yellerinin estiği, rüya gibi yıllardı. Henüz lisedeydim. Ve kalp kırıklığından henüz bihaberdim. Bir gün okulun çıkışına o geldi. Adı Ateş'ti. Adı gibi yakıp kavuran koyu renk bakışları, asi tavırları ve tavırlarına inat gülümsediğinde amansızca ortaya çıkan can yakan gamzeleri vardı. Ansızın gelmiş ve benim tekdüze çarpan yüreğimi alıp kendi yörüngesine fırlatmıştı.
Ateş çenemden tutarak başımı tekrardan kendisine doğru kaldırmıştı. Güven veren ve ışıldayan bir gülümsemeyle bana bakmış "Ve eğer senin için kokum, biraz olsun senden bana esen ve beni serseme çeviren kokun gibiyse, şu zavallı kalbim mutuluktan çıldırabilir…"' demişti. Kocaman açılmış gözlerimle ona bakmıştım.
"Ben nasıl kokuyorum ki?
"Aşk gibi…"

Ben bu kitaba nasl yorum yapsam bilemiyorum.Yani kitabı ya çok seveceğim yada tam tersi olacak!

Her ne kadar okurken insanın içini burksa da ben ilkini tercih edeceğim ve kitabı seveceğim. Sevmemek elde değil ki!! Tamam kitap bittiğinde resmen kalbinize bir şeyler oturuyor ama okurken sizi alıp başka diyarlara götürüyor.

Gülperi nam-ı değer Peri Kızı.Çok naif bir karakterdi.Adı gibi bir periydi sanki. :)
Ateş Böceğimiz'in ilk halini çok sevsemde -motorsikletli havalı halleri- sonraki hali de çok iyiydi. Kitabın herosu canım her haliyle karizmatikti nasıl sevilmez. :D

Başlarda Peri'nin tek taraflı hislerini,aşkını okurken yazarımızın bu duyguları çok güzel yansıttığını düşündüm.Aynı şekilde Ateş ile Peri'nin karşılıklı aşkları da öyleydi.

Ateş Böceği ve Peri Kızı'nın aşkları çok güzeldi be. <3
Hani derler ya saf,masum aşk diye.Bence tam o tarz bir aşktı.Birde hikaye doksanlarda geçtiği için günümüz gibi de değil hiçbir şey.
Herşeyiyle tam zamanına göre bir aşk...

Şimdi her ne kadar spoiler vermek istemesem de birazcık kaçırabilirim belki o yüzden yorumu ona göre okursanız sevinirim. :D

Kitabı okumaya başladığınızda güzel bir aşk hikayesini anlattığını anlıyorsunuz ama bunun yanında size aşk acısını da tattırıyor,yani başlarda eğlenceli başlayan hikaye sonlara doğru insanı üzüyor maalesef. :(

Bir puan kırmamın nedeni de bu.Yoksa beşlik bir kitaptı ama o sonu okurken çok ama çok kalbim acığı için birazcık  isyankarlık yaptım,tamam itiraf ediyorum. :D

Ama onca yaşanmış güzel şeyin,bu saf aşkın böyle birbirini çok seven aşıkların üzücü bir şekilde yollarının ayrı düşmesi resmen kalbime öküz oturttu. :/

Yorumu okuyunca bayağı bir karışık yazdığımı farkedersiniz.Lakin bu kitabı nasıl anlatsam tam bilemiyorum,tamam 90'ları yaşadım ama o zamanlar çocukluk evresinde olduğum için o dönemin şartlarına göre kitap hakkında ayrıntılı yorum yapamıyorum.O yüzden elimden geldiğince,klavyemin gücüyle kitap hakkında bir şeyler yazmaya çalıştım. :D

Anlatılacak bir kitap değil kesinlikle okunup anlanılacak kitaplardan biri bana göre.

Sonlardaki radyo sahnesini okurken çok kötü oldum,tamam gözlerimde yaşarmış olabilir biraz. *-*
O radyo sayesinde Ateş'in Peri'yi neden aramadığını da öğrenmiş olduk.
Peri sevmediği biriyle nişanlı ve evlenmek üzere,o şahıstan şimdiden nefret ettiğimi söyleyebilirim. -,-

Çok güzel anılar paylaştılar,araya mesafe girdi,birbirlerini üzdüler,ayrıldılar ama Peri Kızı ve Ateş Böceği'nin hikayesi henüz bitmedi.Zaten tek kitap olup böyle bitseydi cidden ama cidden bir puan verirdim kitaba.Zira Ateş ve Peri çok güzel bir sonu hak ediyor. <3

Üç kitaplık Hatıralar Serisinin ilk kitabı Gençlik Hatırası 96'dan başlayıp 2003'te son buluyor.
Gençlik Hatırası'ndan sonraki ikinci kitap 2003 ile 2010,son kitapta 2010-2015 yıllarını anlatır diye düşünüyorum.Yani üç kitaplık bir seri olduğu için günümüze de gelirler diye düşündüm ama bakalım,kitaplar çıkınca göreceğiz. :)

Seri'nin ikinci kitabı Acıtan Peri Masalları'nın adına bakarak içeriğinin bizi üzeceğini görebilirsiniz. Ama üçüncü kitaptan çoook umutluyum ben.Bu muhteşem aşk sonunda mutlu sona erecek,happy ending olacak.Yani kesinlikle olmalı!!! Yoksa yazarımızın mesaj kutusunu aşındıranlardan biri de ben olacağım. :D


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI