[Kitap] Kötü Kızlar Ölmez

Min Li Li | 8/05/2015 |

Orjinal Adı: Bad Girls Don't Die
Yazar: Katie Alender
Çevirmen: Özlem Özsoy
Tür: Young Adult,Korku,Gizem,Hayalet
Goodreads Puanı: 4.08
Sayfa Sayısı: 288
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Alexis sorunlu lise yılları geçiren tipik bir öğrenci olduğunu düşünüyordu. Problemli evlilikleriyle uğraşan bir aile, oyuncak bebeklerine kafasını takmış on iki yaşında bir kız kardeş ve kendisinin anti-sosyal, anti-ponpon kız tutumu…
Kız kardeşlerin birbirine yakınlaşmasını sağlayan bir olay sonrasında Alexis, sorunlu hayatının tehlikeli sulara doğru hızla kaydığını fark etmişti. Kız kardeşi Kasey her zamankinden de tuhaf davranıyordu: Mavi gözleri bazen yeşeriyor, oldukça eski kelimeler kullanarak konuşuyor, hatta zaman zaman kendindent geçiyordu ve bu tuhaf davranışlarının farkında bile değildi. Oturdukları eski evde de garip şeyler oluyordu: kapılar kendi kendine açılıp kapanıyor, yanmayan ocakta duran su kaynıyor ve fişe dahi takılmamış havalandırma evi buz gibi yapıyordu.
Alexis tüm bunların kendi aklının bir oyunu olduğuna inanmak istiyordu ama basit yanılsamalar olarak düşündüğü bu olaylar giderek ailesi, kendisi ve öğrenci başkanıyla arasında tomurcuklanmaya başlayan ilişki için tehdit oluşturmaya başlamıştı. Alexis, Kaseyi durdurabilecek tek kişiydi ama ya, bu yeşil gözlü kız artık Kasey değilse?

 “Perili Ev” konulu bir kitaptı.Tabi buradaki peri değil intikam isteyen bir hayalet ve bebekti.

Alexis ve ailesinin yaşadıkları evin önceki sahiplerinin küçük kızı ve bebeği için hazin bir son olmuş.Bu yüzden kızgın olan çocuk yıllar sonra intikam almaya karar vermiş.Bunun için önce Alexis’i denemiş ama o bulduğu bileklik sayesinde hayalet Sarah’tan kurtulmuş.Tabi bu durumda hayalet, kardeşi Kacey’e musallat oldu ve hikayemiz de böylece başladı.

Kitap bana Kan Giyinmiş Kız kitabını hatırlattı.Onda da hayalet vardı ve yine bu yaşlardaki çocuklar arasında geçiyordu.Ama hangisi daha iyiydi diye sorarsanız ben oyumu Kötü Kızlar Ölmez'den yana kullanırım.

Kitap çok ürkütücü değildi,kan dökülmedi,iğrenç durumlar yaşanmadı.Tamam bir iki yerde insanı korkutmadı değil ama akşam vaktinde de okunabilir bana göre. :D

Alexis pembe saçları ve nefretlik hareketleriyle okulun aykırı kızı gibi görünüyor,çoğunluk tarafında dışlanmış,kendisi gibi çocuklarla takılıyor.Alexis'in karakterini sevdim, özellikle de pembe saçlarını. :D

Alexis ve Kacey’in anne-babasını çok sorumsuz buldum.Biri ilgisiz diyelim bari diğeri çocuklarıyla ilgilenseydi.Öyle bir ortamda Kacey’in kendisine başka ve muhtemelen hayalet olan bir arkadaş bulması normal.Gerçi bedeninde Sarah yokken Kacey’in söylediği bazı sözlere kızdığım doğrudur. *-*

Megan’ın annesi Sharma’nın ölümüne çok üzüldüm,bilinenin aksine o kızının hayatını kurtarmak için kendisini feda etmiş. :(
Sharma'nınk ızını ve Alexis’i korumak için hayaleti orada mıydı değil mi hala orayı anlayamadım. :3

Ya bu hayaletli hikayeler neden hep Young Adult türünde oluyor arkadaş! Benim okuduğum kitaplarda kahramanların yaşı ya 15 ya 16. *-*
25 yaşında biri olarak kendi 15 yaşımdaki halimi düşününce hiçbir atraksiyon,macera yaşamadığım için kendimi ezik hissediyorum. :P

Birde asi kızımız Alexis ile ilgilenen okul başkanı Carter var.Okul başkanı olmasına Alexis vesile olmuş bir nebze de.Eh kızımızla talihsiz bir olay sonucu karşılaşınca ondan etkilenmesi de karşı konulmaz oluyor tabi. :D

Okulun ponpon kızı Megan'ı başlardı gıcık bir karakter olarak görebilirsiniz ama zamanla aslında göründüğü kadar kötü olmadığını hatta iyi ve yardımsever bir kız olduğunu görünce benim gibi çok şaşırabilirsiniz.Zira ponpon kız karakterini ne zaman okusam ya da izlesem hep kötü karakter olur.Bu noktada Megan benim için hoş bir sürpriz oldu.  :D

Kötü Kızlar Ölmez  üç kitaptan oluşan bir seri.Serinin ikinci kitabı da çevrilmeye başlanmış, önümüzdeki aylarda bizimle olur diye umuyorum.

Okuyalı biraz zaman geçtiği için redaksiyonda sıkıntı var mıydı pek hatırlamıyorum ama kapak her zaman ki gibi orjinal.Ve kapağı çok beğendim ben. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI