[Kitap] Aksiseda

Min Li Li | 2/07/2015 |

Tür: Romantik Komedi
Yazar: Başak Kızıltan
Goodreads Puanı: 4.57
Sayfa Sayısı: 384
Baskı Yılı: 2014
Yayınevi: Postiga
Sevgiye aç iki yaralı yürek Buse ve Berke'den sonra Buse'nin en yakın arkadaşı Seda'nın hikâyesini okumaya hazır mısınız?
Buselik adlı ilk romanıyla okurlarını samimi kahramanlarıyla tanıştıran Başak Kızıltan, hiç bitmesin denecek bir romanla daha bizi baş başa bırakıyor. Seda kendisini aşka teslim edecek kadar güçlü bulmazken onun gerçek aşkı olmayı kim hak edecek dersiniz? Peki Yankı, Seda'nın kendi yüreğine bile dinletemediği sesini dünyalara duyurabilecek mi? Geçmişin acı dolu yükünü geleceğin mutluluk umuduna yüklemekten yorgun yüreklerin aşkını okumaya hazır olun. Buse ve Berke'yle Buselik'te hissettiğiniz heyecan, Aksiseda'da Seda ve Yankı'yla artacak.

"Seda, ben öyle aşk meşk sözleri söyleyebilen bir adam değilim. Dümdüz biriyim. Beni tanıdın, aksi, sert, düz, patavatsız bir adamım. Hani odun diyorsun ya bana, öyle işte. Hep böyleydim, önceden de, şimdi de. Sana kalbimi açtım ben, en kanayan yaramı anlattım. Senin bu yaramı iyileştirmeni, bizi iyileştirmeni bekliyorum Seda. Asıl sen kanatma yaramı. Eğer ben şu zamana kadar sana olan hislerimi belli edemediysem, tamam eşeklik bendedir, ama sen de anla beni lütfen."
Biraz spoiler içerebilir. 

Sabahında Buselik'i okuyup bitiren ben sonrasını merak edip akşamında Aksiseda'yı okuyup saatler içinde bitirdim.Buselik yorumunda da bahsettiğim gibi yazım olarak yazarın hiçbir kusuru yoktu,ufak tefek imla hataları vardı ama onlarda pek göze batmıyordu.

Kitap aslında Buse'nin de, dostu Seda'nın da hikayesini anlatıyor ama ön planda olan Seda.

Ben Berke'ye aşık olduğumu mu söylemiştim önceki yorumda....
Üzgünüm Berke ama seni Yankı ile aldatıyorum. :P Evet yapıyorum bunu.
Yani aslında her ikisini birlikte idare ediyorum canım. :D

Ah Berke... Ah Yankı.... Ya siz neden böyle bu kadar mükemmelsiniz ki!!!! Sizin bu kadar harika olmanız suç kesinlikle.Böyle karakterlerin yazılması yasaklanmalı!!!! Sonra beklentilerimiz tavan yapıyor. :D

Her neyse benim herolara sulanmamı geçip asıl konuya geleyim.Şimdi kitapta iki çift yer aldığı için önce ben 2B çiftimiz hakkında düşündüklerimi yazıp sonra asıl çifte geçeceğim. :)

Buselik'i çok sevdim.Aksiseda'ya ise bayıldım.Sanırım bunda Buse ve Berke'nin hikayesinin de kaldığı yerden okumamız olabilir.Ah Berke yaa cidden senin aşkını sevdim ben.Buse'yi evliliğe ikna etmek için yapmadığın kalmadı ama sonunda muradına erdin.Buse'nin "Evet" sahnesi çok güzeldi. <3

Aynı zamanda Buse ve Berke'nin sahneleri diğer çiftimiz Seda ve Yankı'ya göre daha komikti bence.Buse'nin çat kapı Berke'nin odasına dalması,Berke'nin Buse'ye evet dedirtme çabaları falan.Nedense onların sahnelerinin çoğunda ayyy yerim ben sizi modundaydım. :D

Berke bu kitapta tam bir aptal aşıktı.Gelini evden çıkarma sahnesinde Tolga ve Yankı'nın kapıda durup kilidin bozulduğunu söylemesi ve aşık Berke'nin de bunu gerçek sanması,Allahım yaa gerçek misiniz siz? Sonra demiyor mu;
"Yankı'nın alacağı olsun,Seduş'un sevgilisi dedik bağrımıza bastık ama adam bize gelinimizi vermiyordu."
 Ayy çatlaklar yaa, bu sahnede tam koptum. :D

Arada pürüzlerde oldu ama sonunda tatlıya bağlandı ikili arasında.Sonunda onlar erdi muradına biz çıklım kerevetine olayı cuk diye oturdu bu çifte bence. <3

Gelelim kitabın esas çiftine...

Seda'nın Ahmet'ten ayrlmasını biraz saçma buldum.Yani gül gibi adam işte başka ne istiyorsun ki.Neyseki yazar Ahmet'i Saner gibi kötü göstermedi. :D
Ahmet'i ilk kitaptan seviyordum çünkü,o da eski sevgilisiyle nişanlandı ama aklı hala Seda'da sanırım.Umarım o da mutlu olmuştur. :3

İşte bu yüzden Seda'ya kızsamda Yankı ile tanışacağı için mecburen ayrılması gerekiyordu.Yani tamam Ahmet'i severim ama Yankı'nın yanında Ahmet'te kimmiş. :D

Yankı'nın o ilk başlardaki umursamaz tavırları,Seda ile sanki daha önceden tanışıyormuş gibi davranması.Çok coolsun Yankı ya. :3

Adamın geçmişi sorunlu bu yüzden Seda'ya bir adım yaklaşıyorsa üç adım geri gidiyor.En sonunda buna dayanamayan Seda bildiğin arabanın önüne attı kendini. :D

En baştan başlayım.Seda tatil için geldiği Karaburun'da Ahmet ayrılmak isteyince onun tarafından iştende kovulunca Karaburun'da Nergis ve Gül Hanım'ın da biraz pohpohlamasıyla pastane işletmeye karar verir.Burada Ahmet'e çok sinir olmuştum itiraf ediyorum.Nasıl bir bencillik bu hiçte profesyonelce bir davranış değil. *-*

Seda pastane açma işleriyle uğraşırken bir yandan da Yankı ile yakınlaşmaya başladı.Ayy yaa cidden aklıma ne zaman sahneleri gelse aptal gibi sırıtıyorum.Bilmiyorum sadece bende mi bu etkiyi yaptı bu kitaplar ama cidden çok sevdim. :D

Yankı'nın geçmişindeki acı olayı öğrenince Seda'nın hüzünlenmesi ve Yankı'dan biraz uzaklaşmasıyla Yankı'nın söyledikleri.Kendine romantik değilim diyorsun ama bal gibi de öylesin yahu.
"Seda, ben öyle aşk meşk sözleri söyleyebilen bir adam değilim. Dümdüz biriyim. Beni tanıdın, aksi, sert, düz, patavatsız bir adamım. Hani odun diyorsun ya bana, öyle işte. Hep böyleydim, önceden de, şimdi de. Sana kalbimi açtım ben, en kanayan yaramı anlattım. Senin bu yaramı iyileştirmeni, bizi iyileştirmeni bekliyorum Seda. Asıl sen kanatma yaramı. Eğer ben şu zamana kadar sana olan hislerimi belli edemediysem, tamam eşeklik bendedir, ama sen de anla beni lütfen."
Senin romantik olmadığını söyleyen kişiyi getir karşıma. :P

Seda'nın Yankı'nın annesiyle tanışacağı zaman ki heyecanı.Defalarca tiramisu yapması ve her seferinde olmadı diye çöpe atması.Ayy yazık ya bize getirsen biz yerdik Seda boş yere çöpe gitti güzelim tiramisular. *-*

Seda ve Yankı arasında da çok komik diyaloglar vardı ama benim aklımda en çok kalan şu sahne oldu ;
Y: Seni daha gördüğüm ilk anda kovmalıydım,tipindende belliydi bela bir şey olduğun ama insanlık işte ne yaparsın....
S: Sen bana kurban ol be.Dediğine bak.Aşk olsun yani ben olmasam küçücük kasabada çürüyüp gidecekti bu yakışıklı beden.
Y: Vayy itirafa gel.Seda hanım beni yakışıklı buldu.
S: Seni değil bedenini.Sana bir bütün olarak bakınca şu çenen bir açılıyor bummm bitiyor rüya.
Y:Bak sen şimdi.Kırıldım.Gerçekten. 
Eminim çok kırılmışsın Yankı Bey. :3

Seda'nın yıllar sonra çıkıp gelen yüzsüz babasına ayrı bir sinir olduğum doğrudur. *-*

Seda'nın doğum gününde olaylar üstüne olaylar yaşandı,iyi anlamda tabi. :D
Yankı'nın Seda'ya evlenme teklif etmesi,Buse'nin yeniden hamile olduğunu söylemesi gibi.


Yazsam daha çok şey yazarım ama bir dur deyim artık kendime. :D
İşte böyle bir kitaptı Aksiseda'da,ben çok sevdim gerçekten.Gerçi ne zaman bir kitaba böyle önyargıyla yaklaşsam sonradan 180 derece dönüyorum,aynı şey ünlüler içinde geçerli tabi. :3

Kitabın dili daha çok günlük konuşma diline benzediği için okurken daha samimi geldi bana.

Beril'in,Berker'in ve Zeynep'in de hikayelerini okuruz umarım.

İmzalı kitabım için Başak Kızıltan'a çok teşekkür ederim.
Kendisi bundan sonra takip edeceğim yazarlar arasında. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI