Okuma Etkinliği #19 - Sondan Sonra || Yorum

Min Li Li | 1/09/2016 |

Orjinal Adı: After the End
Yazar: Amy Plum
Çevirmen: Era Çakıruylası
Tür: YA,Distopya
Goodreads Puanı: 3.69
Sayfa Sayısı: 328
Seri Sıralaması: After the End Serisi #1
Yayınevi: Akılçelen Kitaplar
Çıkış Tarihi:  2015
“Büyükler bize yalan söylemişti. Whit bize yalan söylemişti. Babam... bana yalan söylemişti.Son yirmi dört saattir kalbim, aklımın kabullenemediği şeyi aslında biliyordu. Hepsi gerçeği biliyordu.... hepsi yalansa, neye inanacaktım ki ben? Neyin hakikat neyin uydurma olduğuna dair en ufak bir fikrim kalmamıştı. Tüm çocukluğum boyunca beynim yıkanmıştı. Artık kendi başımaydım. Güvenecek kimsem yoktu.”

Nükleer bir bombanın tüm dünyayı yok ettiği Üçüncü Dünya Savaşı’ndan kaçmayı başaran bir grup insan, Alaska’nın balta girmemiş ormanlarında kendilerine yeni bir hayat kurmuşlardı. Son otuz yıldır, dış dünyada hâlâ yaşıyor olabilecek tüm insanlardan saklanarak doğayla iç içe bir yaşam sürdürmüşlerdi.
En azından tüm hayatı boyunca Juneau’ya anlatılan gerçek buydu.

Juneau bir gün avdan döndüğünde tüm klanının kaçırılmış olduğunu görür ve onları kurtarmak için yola çıkar. Hayatında ilk defa yaşadığı bölgenin sınırları dışına çıkan Juneau, korkutucu bir gerçekle karşı karşıya kalır: Üçüncü Dünya Savaşı hiç yaşanmamış, şehirler yok olmamıştır ve dünya yerli yerinde durmaktadır. Ona anlatılan her şey koca bir yalandan ibarettir.

Yaşadığı bu büyük şokun ardından Juneau şimdi varlığından bihaber olduğu bu modern dünyada kendini kaybetmiş bir halde savrulup durur. Ailesini ve arkadaşlarını kurtarmak için bir yol bulmaya çalışırken, Juneau’nun geçmişi hakkındaki olağanüstü gerçeği bilen bir kişi de onun peşindedir.
Amy Plum'u diğer serisiyle tanımış ve sevmiştim.Bu kitabına da etkinlik yapmak güzel oldu. :D

Kitap bitince düşündüğüm tek şey "Biri bana 2. kitabı fırlatabilir mi??" düşüncesiydi.Zira öyle bir yerde bitti ki, şimdi gelde ikinci kitabı bekle,dur. :D

O nasıl bir sondu ya,neden burada bitti ki!!!

Başlarda okumayı erteleyip dursam da hata etmişim,tahmin ettiğimden daha güzeldi.

Distopya okuru olmadığımdan pek distopya türü okumuyorum o yüzden ne kadar bu türe giriyor bilemiyorum tabi ama bence fazla distopya değildi sanki. :D

Kitabın konusu arka kapak kısmında anlatıldığı gibi ama bende biraazcık bahsedeyim.Juneau'nun ailesi de dahil bir grup insan 3. dünya savaşından kaçarak Alaska'ya geliyor.Juneau ve arkadaşları büyüklerin onlara anlattığı her şeye inanıyor ama bir gün Juneau avdan döndüğünde klanındaki herkesin gitmiş olduğunu daha doğrusu kaçırılmış olduğunu görüyor ve onları bulmak için harekete geçiyor.

Tabi bu yolculuk boyunca öğrendikleri onu tamamen sarsıyor,zira doğru bildiği her şey aslında bir yalandan ibaret.

Juneau'yu özellikle de güçlü karakterini çok sevdim.Miles biraz pısırık çıktı ama olsun onu da sevdik. :D

Juneau için güçlü derken yaşına göre gerçekten güçlüydü.Kız 17 yaşında ama ren geyiği avlıyor. Hayvanlarla arası iyi.Pek bir şeyden korkmuyor,cesur.Daha ne olsun.

Miles ise ta tersi,şu ana kadar okuduğum erkek karakterler içinde en zayıf olanıydı sanırım.Ama sayfalar ilerldikçe o da kendini buldu.Fakat o zamana kadar az saymadım Miles'a. -,-

Juneau'nın kuzgunu Poe ve kurtları Beckett ile Neruda'yı serinin diğer kitaplarında da görürüz umarım.Onlarsız olmaz. :D

Ya birde neden distopik kitaplarda karakterler hep 18 yaşından küçük oluyor.Ben hiç 25 yaşında distopya karakteri görmedim ya da var ama ben bilmiyorum sanırım. :D

Gerçi baştada dediğim gibi distopyaya pek girmiyor bence bu kitap.Daha çok fantastik,birazcıkta bilim kurgu belki.

Bu yazarı seviyorsanız,kitabı da çok seveceksiniz eminim.Evet biliyorum ilk kitap daha yeni çıktı ama biran önce ikinci kitap çıksa da okusak demekten kendimi alamıyorum.Zira sonu feci bir yerde bitti.

Kapağı sevsemde orjinal kapakta güzelmi bence.Birde her iki kapakta kitabı çok iyi yansıtıyor bence.
Redaksiyonda bir iki yerde sıkıntı vardı ama onun dışında pek rahatsız eden bir şey yoktu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI