[Kitap] Lanetli Talih

Min Li Li | 9/10/2015 |

Orjinal Adı: Not Another Bad Date
Yazar: Rachel Gibson
Çevirmen: Dilek Cenkçiler
Tür: Romantik Komedi
Goodreads Puanı: 3.88
Sayfa Sayısı: 333
Seri Sıralaması: Writer Friends Serisi #4
Yayınevi: Martı Yayınları
Baskı Yılı: 2010

Adele Harris erkek bulmakta zorlanmıyordu ama iyi bir adam bulmak imkânsızdı!

Tüm tiplerle denemişti-inekler, süper zekiler, yalancılar, egoistler, seks düşkünleri ve deliler. Her şeyi denemiş ama başaramamıştı. Adele’nin aradığı, kalbini dolduracak bir erkekti. Zach gibi…
Evet, Zach’da mükemmel değildi fakat kader ağlarını örmeye başlamıştı bir kere.
Adele Cedar Creek’e, ailesinin yanına dönmek zorunda kalmıştı. Kız kardeşinin evliliği bitmek üzereydi, fakat onu daha fazla ilgilendiren nokta, lise aşkının hala bu kasabada olması ve ilk gördüğü günkü kadar yakışıklı olmasıydı.
Bu fırsat, şeytanın bacağını kırması için çok güzel bir fırsattı. Zach’ı affetmesi gerekiyordu, ona tekrar güvenecek ve kalbindeki her şeyi yeniden verecekti…

Adele her şeyin üstesinden gelebilecek bir kadındı kadın olmasına ama acaba başarısız bir ilişkiyi daha kaldırabilecek miydi?

Serinin son kitabı fantastik türde kitaplar yazan yazarımız Adele'in hikayesini anlatıyor.

Kızkardeşinin pislik kocası onu 20li yaşlardaki sekreteri için terk edince,kızkardeşi de memleketlerine taşınmak istiyor ve Adele'in de gelmesini istiyor.Adele kardeşi hamile olduğu için çocuk doğupta onlar hayatlarını düzene koyana kadar kalmayı kabul ediyor.Böylece Cedar Creek'e giderler ama o da ne!! Adele hayatta karşılaşmayı hiç ama hiç ummadığı biriyle karşılaşır,o kim mi?Tabi ki ilk aşkı Zach.Eh hikayemizde bundan sonra başlar zaten. :D

Şimdi Zach Zemaitis kimdir?
Yakışıklı,karizmatik,eğlenceli ve  bir çocuklu dul erkek karakterimiz.Maalesef eşini üç yıl önce kaybetmiş.Eh peki biz bu duruma üzüldük mü?Eğer eşi hayatı boyunca Adele'e eziyet etmeye çalışmasaydı ve Zach'i Adele'in elinden kapmasaydı,belki ölümüne üzülebilirdik ama kendisi tam bir cadaloz olduğu için ve ölümüyle sahnelere esas kızımız pardon esas yazarımız çıktığı için hiçte üzülmedik. :D

Ya ben bu kitabı neden bu kadar çok sevdim bilemiyorum,halbuki çokta farklı özellikleri yok ama nedense 20 kere okusam ilk okuduğum keyifle okurum yine. :D

Adele yazar ama kitapta yazarlığıyla ilgili çok bir şey okumuyoruz,yalnız Adele fantastik kurgu yazarı olduğu için kitabı da birazcık,çok ama çok azcık fantastik ögeler içeriyor.Onlar ne söylemeyeceğim,okuyup görün. :D

Başlarda Zach Adele'i terk ettiği için çok kızıyordum ve Adele'in Zach'i bu kadar çabuk affetmesine daha çok kızıyordum.Tamam hala birbirlerinden etkileniyorlar ve Adele'in dediği gibi ayrılığa neden olan olay hala ortada duruyor.Kızım insan biraz naz yapar,ne bileyim biraz ağırdan alır,adamı süründürür yani ne bu böyle hemen atladın kucağına adamın,kalbini çok acıtmıştı hani. *-*

İlk okurken hala bu düşüncede devam ettim.Tamam Zach'i çok sevdim ama yine de yaptığını affedemiyordum,lakin kitabı ikinci ve üçüncü kere okuyunca her ne kadar istemesem de,bu durumdan nefret etsemde yaptığı şey doğru olandı.Tıpkı Zach'in dediği gibi sorumluluğu aldı.Sanırım bu onun karakterinin güzelliğini gösteriyor.Yine de Adele'in dediği gibi doğru olanı yapması kalp acısını geçirmiyor.İşte bu yüzdennnnn Devon cadısının ölmesi,üstelik bir çöp kamyonu tarafından öldürülmesine hiç ama hiç üzülmedim,o sonu hak etti.Zach'i Adele'in elinden aldı ama sonunda ne oldu Zach ve Adele tekrar bir araya geldi. :D

Tabi bir ara, bir olaydan dolayı Zach her Rachel erkeği gibi odunluk yaptı.Hatta bayağı bayağı yaptı ama sonu tatlıya bağlandı. :D

Adele'in üzerinde bir lanet var.Evet,evet kesinlikle bir lanet.Aslında ona birileri tarafından hediye olarak sunulan ama işin gerçeği lanet olan bir şey. :D
3 yıl boyunca çıktığı her erkek randevu sonucunda çirkinleşip Adele'e kaba sözler söylüyor,bu yüzden kızımız üç yıldır kimseyle çıkmıyor.Üstelik eski erkek arkadaşı da tam bir psikopat  gibi davranıp onda kalan eşyalarını parçalayıp kapısına bırakıyor.

İlk üç kitapta bize gösterildiği kadarıyla pek bir şey anlamıyoruz bu konuda ama Lanetli Talih'te adından da anlaşılacağı üzere sorunun neden kaynaklandığını anlıyoruz. :3

Lanetli Talih ile bir seriyi daha bitirmiş oldum.

Serinin en en en sevdiğim kitabı oldu.Zira ilk okuduktan sonra tekrar okumaya başladım.O da yetmedi biraz zaman geçtikten sonra tekrar okudum kitabı. :D

Seri de Rachel serileri arasında en sevdiğim seri oldu.Eğer seri içinde bir sıralama yapmam gerekirse;

1.Lanetli Talih
2.Sırlar Aşka Engel Mi?
3.Gizemli Oyun
4.İçinde Aşk Var

Sıralamam bu şekilde olur.İçinde Aşk Var hakkında daha önceki yorumlarda bahsetmiştim.Seri arasında çürük elma gibi duruyor. :D
Gerçi ben cep boyunu okumuştum,cep boyu incecikti.Belki normal boydan farklıdır cep boyu.Bir ara normal boyunu da okurum.

Seride İçinde Aşk Var kitabı Nemesis Kitap'tan,diğer üç kitap ise Martı Yayınları'ndan çıkmış.
Bu kitaplar çıktığı zaman Rachel'ı takip etmediğim için hangisi önce çıktı bilmiyorum maalesef.Ama tahminim Martı'nınkilerin önce çıktığı yönde.Bu konuda bilgisi olan varsa,bizi de bilgilendirise sevinirim. :)

Sonra gelelim serinin kapaklarına.Martı'da Yasin Öksüz'ün yaptığı kapakları daha çok beğendim ben.Lanetli Talih'in kapağını da keşke Yasin Öksüz yapsaymış.

Bu kitabı Kiler kampanyasında sıkça görüyordum ama kapağından dolayı ilgimi çekmiyordu,zaten yazarı da okumuyordum.Rachel Gibson ile ilk tanışmam Nisan 2014'te Tesadüfler Adası ile oldu. Ukitapta o kitabını takas yapmıştım ve bunun en büyük nedeni kitabın kapağını çok sevmemdi yoksa yazarı için değil.Kapağı sevince konusunu okudum,konusunu da sevdim.Daha önce Rachel Gibson okuyup beğenmediğim için yazara ikinci bir şans daha vereyim diyerek takas etmiştim.Daha doğrusu ben okuduğumu sanıyordum ama meğerse benim okuduğum Rachel Gibson değil Sandra Brown'un kitabıymış.Bunu İçinde Aşk Var'ı tekrar okuyana kadar bilmiyorum tabi. :D

Bu arada Rachel Gibson'ın ülkemizde yayınlanmayan sadece dört kitabı kaldığını biliyor muydunuz?
Nemesis Kitap bu konuda oldukça hızlı.Yayına hazırlananlar kısmında bir tane daha Rachel kitabı var.O da bizimle yakın zamanda buluşur diye düşünüyorum. :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI