Okuma Etkinliği #10 - Güneş Demirel ile Söyleşi

Min Li Li | 6/18/2015 |


Etkinliğimizin son gününde harika bir Güneş Demirel röportajıyla sizinleyim. :)


1.Röpotaja klasik bir soruyla başlayalım.Güneş Demirel kimdir,kendinizi kısaca tanıtabilir misiniz?

Güneş Demirel, her şeyden önce bir anne. Ve çalışan bir kadın.Yazmayı seven, her kitabı çıktığında heyecandan öleceğini hisseden biri.

2. Yazmaya ne zaman ve nasıl başladınız?

Kendimi bildim bileli bir şeyler yazıyorum. Bu benim ruhumu rahatlatma yöntemim.

3. Yeni kitabınız Şimdi Benimsin hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz?

ŞİMDİ BENİMSİN çok akıcı bir töre kitabı. Umudun hiç bitmediğini, hayatın sürprizlerden ibaret olduğunu anlatan bir roman. İlk göz ağrım, kitap olarak.

4. Bir kitabı yazma süreciniz nasıl gelişiyor? Kitabınızı yazmaya başlamadan önce o konu hakkında araştırmalar yapıyor musunuz?

Araştırma yapıyorum tabi. Mesela ŞİMDİ BENİMSİN de Elif’in ruh halini anlamak için sürekli okudum.

5. Kitabınızı elinize aldığınızda ve raflarda gördüğünüzde neler hissettiniz? Ayrıca ilk imza kime gitti?

Tarifi imkansız bir duygu bu. Benden geriye kalan satırlar duruyor raflarda ve ağlamak istiyorum!

6. Kitaplarınız konularını ve karakterlerinizi seçerken nelere dikkat ediyorsunuz? Bu konuda eleştiri aldınız mı ya da almaktan korkuyor musunuz?

Hayır korkmuyorum. Açıkçası dikkat ettiğim bir şey de yok. Yazarken kendimi frenlemeyi sevmiyorum. İçimden geldiği gibi oluşuyor her şey ve karakterler.

7.Şu an ki tarzınız dışında farklı bir türde kitap yazmayı düşünür müsünüz?

Aslında düşünüyorum. Hatta ciddi ciddi fantastik bir kitap yazabilirim. Ha cesaret diye kendimi cesaretlendirmem gerekiyor bunun için.

8.Şu anda üzerinde çalıştığınız kitabınız hakkında biraz bilgi verebilir misiniz?

Seni Severken bitti sayılır. Gerçekten çok güzel bir kitap oldu. Umarım okurlarım da benimle aynı görüşte olur.

9. Sosyal medya kullanımı ile aranız nasıl? Okurlarınız sizinle hangi adreslerden iletişime geçebilir?

Daha çok Facebook ta aktifim. Ama hepsini kullanmaya çalışıyorum.

10. Şimdi Benimsin ’de favori alıntınız?

“Zorlu bir nakış örneği gibi, her hücreme ilmek ilmek işliyordu Elif.”

11. Son olarak “Güneş Demirel” okuyucularına neler söylemek istersiniz?


Onları çok seviyorum.Verdikleri değerin benim için önemi tartışılmaz.

            

Birazda yazar olarak değil de birey olarak Güneş Demirel’i tanıyalım. :)

1.Bize kendinizi on kelimeyle anlatın desem?

Hımm…Ama bu çok zor. :)  Sakinliği seviyorum. Duygusal,pozitif, samimi, çabuk sıkılan, gezmeyi seven, alıngan, insan canlısı biriyim işte.

2.Dışarı çıkarken yanınızda olmazsa olmazlar neler?

Cüzdanım, cep telefonum, anahtar takıntım var birde.

3.Favori yazarınız var mı? Sizi en çok etkileyen kitap hangisi?

Son okuduğum kitaplardan birini örnek vermek istiyorum. Zülfü Livaneli – Kardeşimin Hikayesi.

4.En sevdiğiniz film?

Yeşil Yol.

5.En son aldığınız şey?

Bluz.




Biraz da karşılaştırma ;

1.Kitap mı Film mi?

Film.

2.Kış mı Yaz mı?

Kış.

3. Doğruluk mu Cesaret mi?

Doğruluk.

4.Komedi mi Dram mı?

Komedi.

5.Yazmak mı Okumak mı?

Kesinlikle yazmak.


Bu güzel röportaj için sevgili yazarımız Güneş Demirel'e çok teşekkür ederim. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI