RKBT 3. Gün || Pinokyo'nun Rüyası || Yorum

Min Li Li | 11/23/2015 |

Yazar: Selvi Atıcı
Goodreads Puanı: 4.88
Sayfa Sayısı: 464
Seri Sıralaması: Kayıp Şehir Serisi #2
Yayınevi: Nemesis Kitap
Baskı Yılı: 2015
Gecenin karanlığı üzerine en derin koyuluğuyla çöktüğünde Gazel, bir binanın en üst katındaydı. Ve o binadan canlı çıkması imkânsızdı. Hayatta tek bir kez bile olsa, geleceğiyle ilgili bir kararı kendisi verebilmek istedi. Nasıl öleceğini seçebilmek istedi. Onu kovalayan adamlar çoktan o binaya girmiş ve merdivenleri çıkmaya başlamışlardı. Birazdan yakalanacaktı. Ve yine, birilerinin onun adına verdiği kararları uygulamak zorunda kalacaktı. Başkalarının elinde oyuncak olmaktansa, ölmeyi tercih etti. Ve kendini boşluğa bıraktı.

Aynı gece, Ömer’in üzerine de kopkoyu bir karanlıkla çökmüştü. Bütün gün hastalarıyla ilgilenmiş ve ameliyattan ameliyata koşturmuştu. Trafikten kurtulmak için girdiği ara yolda ilerlerken aklından geçen karmakarışık düşünceler, büyük bir gürültü ve sarsıntıyla bölündü.

Pat!

Arabasının üzerine bir şey düşmüştü. İlk anda ne olduğunu anlayamadı ama birkaç saniye sonra ön camına doğru uzanan bir kadın eliyle karşı karşıya kaldı. O el Ömer’e, ‘beni tut’ diye yalvarıyor gibiydi.

O eli tuttuğu anda, artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktı. Ne Ömer için; ne de Gazel için…

 Herkese selam!

RKBT upuzun bir aradan sonra muhteşem bir tur ile sahalara döndü.
Uzun zamandır merakla beklediğimiz Kayıp Şehir serisinin ikinci kitabı Pinokyo'nun Rüyası tur konuğumuz.

Yaa çok güzeldin ki sen!!!!

Başladığım zaman hemen biteceğini biliyordum ama. :/
Bugün şu kadar okuyayım,yarın bu kadar huyum hiç yoktur maalesef.Akşam saatlerinde başlayıp gece bitirdim Pinokyonun Rüyası'nı.Hemencecik bitti 400 küsür safalık kitap. :(

Ömerciğimin hikayesi de süperdi.Gazel desen o da öyle.Ay Ömer'in duyguları,hislerini kontrol edememesi,her gün Gazel'e çikolata alması falan sen gerçek olsana ya. :D

Çikolatan çekmecede diyen bir doktorumuz yok tabi. :P :D

Deryal ve Adem sahnelerinde ağız kulak mesafem birdi resmen.Onları okurken ayyy yirimmm ben sizi yaa ne çok özlemişim sizin bu esprilerinizi deyip durdum. :D

Kazanova Ömer'in aşık olduğunu anlaması biraz uzun sürdü.Hislerinden kaçmaya çalışması, bocalaması en sonunda duygularını kabullenip Gazel'e olan hislerini açması çok güzeldi yaaa. <3

Ömer'in sarı ejderha Deniz'den ayrılması bayağı bir uzun sürdü ama kıza davranış şekli süperdi.Hak etti.Gıcık kız kendince intikam almak istedi ama elbette başarılı olamadı. :3

Ömer'in Gazel'e karşı bir şeyler hissetmeye başlaması,bunlarla mücadele etmesi,Gazel'i gördükçe bu hislerinin daha da artması,kendini kontrol etmekten zorlanması,özellikle yazarımızın Ömer'in bu hallerini aktarımı çok iyiydi.

Gazel'in karakterini de sevdim.Tamam bir Sü kadar değildi ama güçlü bir kişiliği vardı.Yine de bazı zamanlar kızmadığım anlamına gelmesin bu. :3

Yeri geldiğinde oldukça sakin ve soğukkanlı olabiliyordu Gazel.Mesela evde Deniz uyuzuyla yaptığı sohbetteki hali.Orada kıza verdiği cevaplar on numaraydı.

Ağzının bozukluğu,her defasında Ömer'in buna şaşırıp terbiyesizlik yapma demesi,rahatlıkla yalan söyleyebilmesi,fakat doktor Ömer'imizin bu yalanları anlaması.Zaten kıza Pinokyo demesinin nedeni bu. :D
Ömer ile konuşurken hislerini direkt söylemesi,Ömer'i yarı çıplak halde gördüğünde utanmasına rağmen bozuntuya vermeden dövme hakkında konuşmasına da bayılmıştım mesela. :D

Gazel çikolata seviyor diye her gün çikolata alan bir doktor düşünün!!!!
Bu karakterler niye gerçek değil yahu. :D
Kızdan kaçarken bile ona çikolata almayı ihmal etmiyordu beyimiz. :3

Kaçarken demişken o sıralarda konuşmaları notlar ile oluyordu.Ömer'in ilk notu süperdi.

  • - Dolapta her şey var ama eksik bir şey varsa marketi arayabilirsin. (Eğer senin için sorun olursa bana bildir! Senin için ben ararım) Telefon numarası dolabın üzerinde yazıyor. Çırak kapıya bıraksın. Sen dışarı çıkma. Gelinci ödemeyi ben yaparım. O lavuğa güvenmiyorum!
          - Acil bir durumda telefonluğun üzerine bıraktığın parayı kullanabilirsin.
          - Kapıyı kimseye açma! ( Benim dışımda;) )
          - Bana ulaşmak istersen numaramı telefonluktaki rehbere yazdım. Genelde mesai saatlerinde                 kullanmam sana hemen dönmeye çalışırım.
         - Sabit telefondan benden başka kimse aramaz, için rahat olsun.
         - Ocağı kullandıktan sonra gazı kapattığından emin ol!
         - Bir daha da üzerine bir şey almadan uyuma. Hastalığa davetiye çıkarıyorsun!

3.maddedeki gülücük. <3 <3
Abartısız ay yirimmm ben seni yaa modundaydım o cümleyi okurken. :D

Pinokyo'nun Rüyası'nda Deryal,Adem,Burcu ve Şirin'de vardı!!!!!!!!
Yemin ederim Deryal ve Adem'in esprili hallerini feci özlemişim.
Onlar zaten kendilerini belli ediyor.Direkt espri ile giriş yaptılar.Onların sahnelerini okurken ayy yirimm ya ne özlemişim sizi canlar modundaydım yine. :D

Ya bu kitap çok güzeldi yahu.Selvi abla her kitabıyla çıtayı biraz daha yükselterek her kitapta sizi daha da kendine hayran bırakıyor.
Kitap herşeyiyle mükemmeldi.Karakterlerin duyguları öyle güzel aktarılmış ki,okuyunca sizde o duyguları hissedebiliyorsunuz.

Selvi ablanın kalemi çok iyi gerçekten.Turdaşlarım ile buluştuğumuz ortak bir nokta var;Selvi Atıcı kesinlikle yurtdışına da açılmalı.

İtiraf edeyim kitap kapağını çok beğenmiştim fakat seri ile uyumlu olduğunu düşünmemiştim ama kitabı okuyunca kapaktaki kızın Gazel'in naifliğini yansıttığını düşündüm ve kitabı çok iyi yansıttığını düşündüm.Ben Selvi Atıcı'nın kalemiyle kitapları sayesinde tanıştığım için önceki hikayelerini bilmiyordum.Haliyle bu kitapta Kayıp Şehir serisi olduğu için Kimliksiz tarzı olaylar olacak sanmıştım.Gerçi bu kitapta da aksiyon vardı ama geri plandaydı.Ön planda Gazel ve Ömer vardı.Bu yüzden kitabı okuduktan kapağın gerçekten de çok iyi uyduğunu anladım.

Kitabın ismi zaten cuk oturmuş.Gazel'in Rüyası yani. :P
Redaksiyon hatası olarak iki tane gördüm sadece, 464 sayfalık kitapta da iki tanecik hata olsun.Kitabın nazar boncuğu olsun onlarda. :3

Kayıp Şehir Serisi 4 kitaptan oluşuyor;

   3. Gitme (Tunç Mirza Yiğit & Hayat Altınel)

                 4. Kalbim Sende Kalmış (Ali Tekin & Arya Yıldırım)

Seri Dışı Kitap;


2 yorum:

  1. Simdiki dönemde Türk yazarların olması kitaplarının olması mutluluk verici.
    Ama hic alıpta okumadım. Sadece Asudenin kitaplarından okumustum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selvi Atıcı'nın kitaplarını da okumanızı tavsiye ederim. :)

      Sil

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI