[Kitap] CHİCAGO VAMPİRLERİ SERİSİ

Min Li Li | 9/04/2014 |
196081_428529103875398_1002124189_n

BAZI KIZLAR ISIRIR / GECE ISIRIKLARI / BİR ISIRIK DAHA

Hani bazı kitaplar vardır ilk gördüğünüz anda ben bu kitabı seveceğim dersiniz. Bu seride işte tam öyle.İtiraf ediyorum ilk zamanlar Bazı Kızlar Isırır kitabına adından dolayı biraz önyargılıydım.Bana sanki ergen vampir kitabı gibi geliyordu.Ama kitabı elime alınca ilk söylediğim şey gerçekleşti.Bu kitabı çok seveceğimi anladım.Zira kitap kapağı beni kendine çekiyordu.Şu ana kadar okuduğum vampir romanları içinde en eğlencelisi ve en komiğiydi bana göre.

Ve favorilerim arasında üzgünüm kedicik ama ikinci sıraya yerleşti bile.Böylece ilk sırayı Karanlık Avcılar serisi alırken ikinci sırayı Chicago Vampirleri serisi aldı,  Cat ve Bones’im de üçüncü sıraya geriledi.Daha da gerileyeceklerini sanmıyorum açıkcası konusu vampir olan kitapların çoğu benzer ve farklı olanları bana göre az.Okuduğum bir sürü vampirli kitaplar arasında ilk üçümde bu seriler yer alıyor. J

EĞER KİTAPLARI OKUMADIYSANIZ YORUMUMU DA OKUMAYINIZ.ÇÜNKÜ SPOİLER İÇERİR HEMDE FAZLASIYLA!!!! :)




174648-Bazi-Kizlar-Isirir-Chicago-Vampirleri-Serisi-1-

Esas kızımız Merit 27 yaşında yüksek lisans öğrencisi ama bir gün bir saldırıcı sonucu vampir olur ve Merit’in yeni hayatı da başlar.

Merit’in bağlı olduğu ev Cadogan’ın lideri Ethan Sullivan ise olayları hiç kolaylaştırmıyor Merit için.Zira kendisi Merit’in can düşmanı.Bu kısmı pek anlamadım açıkcası ama olsun.İkisini Tom ve Jerry’ye benzetiyorum ben. :D Aralarında bir çekim  –hemde fazlasıyla- var.Fakat ikisi de o kadar inatçı ki. İkinci ve üçüncü kitaplarda Ethan’ın gel gitlerine gıcık olmamak elde değil yalnız özellikle de üçüncü kitapta yaptığı salaklığa ne demeli bilmiyorum.Merit kızım sana yaptığı bu kalleşliği burnundan fitil fitil getir.Beyefendi  15 yıl Lacey ile beraberken evi tehlikeye atmıyordu ama Merit ile beraberken tehlikeli olmaya başladı öyle mi?Bir taraflarımızla gülelim.Adamın bağlanma korkusu var bence.Üstelik ilk kitapta da Ethan’ın Merit’e metreslik teklif etmesiyle kendisine baya bir sinir olsamda seviyorum keretayı yine. :D

Mallory ise ayrı bir olay.Çok ama çok sevdim bu karakteri de.Özellikle Merit ile takılmalarını,söz dalaşlarını falan.Cidden ilk kitapta en çok bu ikisinin diyaloglarına güldüm.Catcher namı değer yeni büyücümüzün yıldırım aşkı ile karşılaşmaları da bana göre ayrı güzeldi.Birbirleriyle ilk karşılaşmalarına rağmen aralarındaki kimya harkaydı.Sanki daha önceden tanışıyorlarmış gibi bir hava vardı.
Tabi çok geçmeden ikisi sevgili oldular ki çokta güzel oldu bence.İkisi de birbirinden çatlak bu karakterlerin aşkını okumak çok güzeldi.

Yalnız üçüncü kitapta hani nerde benim Mal ve Mer diyaloglarım. *-*
Yazar son kitapta çok az yer vermiş Mallory’ye. L

Luc ve Lindsey Cadogan Evinin korunmasından sorumlular.Ve onlarda en az Catcher ve Mallory kadar çatlaklar.Tamam sevgili değiller onlarda aynı Merit ve Ethan gibi aralarında hem bir şeyler var hem de yok.Doğrusu anlamıyorum ben bunları  arkadaş madem birbirinizden etkileniyorsunuz sevgili olsanıza.Merit ve Ethan üçüncü kitapta yine bir şeyler yaptılar ama bunlarda hala tık yok.Diğer kitapta bir şeyler olsun artık ama. :D

Ethan’ın yardımcısı Malik adı geçse de kendisi pek fazla ortalıklarda görünmedi.Eşini çok merak ediyorum daha çok.Sadece evli olduğunu öğrendik ama karısıyla tanışma şerefine eremedik daha. *-*

Yanlış hatırlamıyorsam üçüncü kitapta en sonunda Merit’in diğer ismini de öğrenmiş olduk;CAROLİNE.

Cidden çok ama çok merak ediyordum.İlk kitapta başlarda hiç adı geçmedi diye hatırlıyorum eğer yanlış hatırlıyorsam da sorun değil zira sürekli Merit diye seslenildiği için diğer adını duymadık.

Şekil değiştirenlerin lideri Gabriel’in evli olmamasını dilemek bencillik mi olurdu acaba!!! :D

Evli mutlu ve çocuklu olayı tam onda vücut bulmuş neyse artık onu böyle kabul edeceğiz haha.

Jeff de sonunda hatununa kavuştu.Diğer kitapta onların ilişkilerine de yer verilirse çok mutlu olacağım.

Merit’in anne,babası ve ablasıyla  tanıştık ama şu meşhur ağabeyi Robert ile hala karşılaşamadık ne yazık ki! Çok merak ediyorum nasıl bir şahıs kendisi. :D

Ve gelelim büyükbabaya Merit’in en sevdiği aile üyesi olunca haliyle bizimde en sevdiğimiz ailesi o oluyor. :D

Yalnız şu Celina muhabbetinden fena sıkıldım.İki kitap boyunca kadını alt edemediler gitti. *-*

Sanırım gelecek kitaplarda onunla olacak savaşı anlatacak.

Morgan’ı da unutmamak gerek Chicago’daki diğer iki evden Navarre’nin yeni lideri.Gerçi üçüncü kitapta pek yoktu ama umarım diğer kitapta çokça yer alır. Ve o da sevdiğine kavuşur hahaha. :D

Bir de birde serserilerin lideri Noah’ı çok merak ediyorum ben yaa.Keşke ona da daha çok yer verilse.

Üçüncü kitapta ortaya çıkan Jonah’ı da merak etmiyor değilim açıkcası ve Grey Evi’de birazcık ortaya çıksa fena olmaz.

Yalnız istiyorum da istiyorum. :D

Ama ne yapayım seri bu kadar harika olunca insan istiyor bir şeyler.Bitmesin bu seri bence daha ne malzemeler,hikayeler çıkar.Cadogan’dan sonra yan seri olarak diğer evleri ele alsın yazar. :D

12 kitaplık serinin hepsi  Merit etrafında dönmese çok güzel olurdu zira diğer karakterleri de okumuş olurduk belki ama belli olmaz belki de okuruz yine de.11. kitap mart 2015’te yayınlanacakmış.Umarım bizlerde serinin bütün kitaplarını uzun süre beklemek zorunda kalmayız.Yetişmemiz gereken novellalar ile beraber 6 kitap var. :3

Optimum Kitap’a bizi böyle harika bir seri ile tanıştırdığı için çok teşekkür ederim.Ve lütfen serinin diğer kitaplarını da kısa aralıklarla çıkarın.Zira hepsini okumak için sabırsızlanıyorum. <3

Son olarak Merit’i ilk kitabın kapağında yer alan kız olarak hayal ettim sürekli ve bana göre çokta uyuyor Merit’e.Serinin orijinal kapaklarını da çok beğendim.

Uzun lafın kısası okuyun,okutturun efenim şiddetle tavsiye ediyorum bu seriyi.Özellikle ilk kitaptaki diyaloglar muhteşem. :D

6029_Bir_Isirik_Daha-Chloe_Neill534

Yazıma birkaç alıntı ile noktayı koyayım.

“Eğer bu yeni,ateşli vampir tarzınla dışarı çıkarsan,önüne yeni bir dünya serilebilir.
Haklısın Mal.Şimdi sana babamla yapacağım bir telefon görüşmesini sunuyorum.Selam baba.ben güçlükle tahammül ettiğin kızın.Evet,biliyorum,yaşayan bir ölüye dönüştüğüm için hayal kırıklığına uğradın fakat bu vampir erkekler acayip ateşli.”

“İstediğin kadar kal duşta.Ve saç kremimi de kullanma seni ölü kız.
Sana neden katlanıyorum bilmiyorum.
Çünkü bir gün sen de benim gibi süper karizma olmak istiyorsun.
Yapma lütfen.Sen artık vampirlerle takılacak normal insanın tekisin.”

“Her yerde sıvı,her yerde sıvı ama bir yudumu bile içilmiyor.
Offff!İngiliz edebiyatıyla kafayı bozmuşsun.
Sende bu düzendeki baskıcı yöneticilerden birisin.
İnek.
Mavi saçlı ucube.”

“Babamla pek geçinemiyoruz.Farklı önceliklerimiz var.O sadece kendi krallığını inşa etmeye odaklanmış.
Ama Merit öyle değil.O Lancelot ve Tristan’ı hayal ederek epey mutlu oluyor.”

“Sen ne yaptın az önce?
Bilmiyorum,vampir Merit,İnsan Merit’ten çok daha cesur.”

Kitabın konusu ;
BENİ ÖLDÜRDÜLER. BENİ İYİLEŞTİRDİLER. BENİ DÖNÜŞTÜRDÜLER.
Doğru tabii, bir yüksek lisans öğrencisinin hayatı tam anlamıyla göz kamaştırıcı olamazdı ama sonuçta o benim hayatımdı işte. Ve Chicago vampirleri dünyaya varlıklarını açıklayana, ardından serseri bir vampir bana saldırana kadar gayet de iyi gidiyordu. Ama o serseri, kanımdan sadece bir yudum almıştı ki başka bir kan emici geldi ve onu korkutup kaçırdı. Ve bu yeni gelen, hayatımı kurtarmanın en iyi yolunun, beni yaşayan bir ölüye çevirmek olduğuna karar verdi. Sonradan öğrendim ki, beni kurtaran kişi Cadogan Evindeki vampirlerin lideriymiş. Artık tez araştırmamı, Kenwood'da bulunan ve Ethan Sullivanın boyunduruğu altındaki vampirlerle dolu bir malikâneye nasıl ayak uydurulacağı üzerine yapıyordum. Tabii ki uzun boylu, yeşil gözlü, dört yüz yaşında bir vampir olarak yüzyılların kazandırdığı cazibeye de sahipti Sullivan ama ne yazık ki benim sadakatimi ve hizmetimi de bekliyordu. Gerçek buydu Fakat gelişmekte olan güçlerim (birdenbire bazı silahlara şaşırtıcı derecede yatkınlığım olduğunu öğrenmem), rahatsız edici bir güneş ışığı alerjisi ve Ethanın tutumu endişelerim arasında son sıradalardı. Biri hâlâ beni öldürmek istiyordu. Bu beni ısıran Serseri vampir mi yoksa rakip evlerden bir vampir miydi? Ya da meşale taşıyanlar vampir çetesinden biri miydi?
Chicagonun gece hayatına kabul edilmem bir savaşın belki de ilk kıvılcımı olacaktı. Ve birilerinin kanı dökülecekti.

1 yorum:

  1. […] seri ile ilgili yorumumu yapmıştım önceden.Eğer okumak isterseniz buraya buyrun. Hiçbir beklenti olmadan başladığım ama bayıldığım bir seri oldu.Merit en favori […]

    YanıtlaSil

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI