[Kitap] Ölümün Soğuk Sesi

Min Li Li | 5/05/2014 |
1d8817ab-43bb-4ddd-9add-da308b308f46
On Altı Yıl Arayla Kaybolan İki Çocuk

Sarah Finch küçük bir kızken, ağabeyi dışarıya oynamaya gider ve bir daha asla dönmez. Charlienin başına neler geldiğini öğrenememek, aileyi darmadağın eder. Yıllar sonra öğretmen olan Sarah, evine geri dönmüştür. Ağabeyinin odasını kutsal bir mabet gibi kullanan alkolik annesiyle birlikte yaşamaktadır.

Tek Bir Tanık

Ardından on iki yaşındaki Jenny Shepherd kaybolur ve Sarah öğrencisinin cesedini evinin yakınındaki korulukta bulur. Sarah, bu davaya müdahil oldukça kendisiyle ilgili şüpheler de gitgide artar. Fakat kendisini takip eden yalnızca polis değildir.


Yorumum: SPOİLER İÇERİR EĞER KİTABI OKUMADIYSANIZ YORUMU DA OKUMAYIN. :D


Tess dışında polisiye türünde okuduğum ikinci yazar Jane Casey ve Tess Gerritsen'dan sonra favorim oldu.
Konu yukarıda yazıyor zaten bu yüzden direkt yorumuma geçiyorum.Öncelikle kapak tasarımına bayıldım.Ve 500 küsür sayfalık kitabı dört saatlik bir zaman diliminde bitirdiğime göre kitabı da gerçekten sevmiş olmalıyım.Her sayfayı okuduktan sonra bir sonrakini merak ederek devam ettim okumaya.Konuyu güzel yakalamış yazar.Okurken yeri geldi üzüldüm yeri geldi sinirlendim ve çokça şüphelendim,herkesten hemde.

Olayları Sarah'ın bakış açısıyla okuyoruz.Bu yüzden de itiraf ediyorum taraflı bir bakışım oldu.Yani kitabın başından sonuna kadar Sarah'ı tuttum hep.Zira masumken hep suçlu konumuna düştü ve en sonunda da masumiyeti kanıtlandı.

Açılış Charlie'nin kaybolmasıyla başlıyor,yıllar sonra ise Sarah'ın öğrencilerinden birinin kaybolmasıyla asıl macera başlıyor.Kitabı okurken açıkcası böyle sonuçlanacağını tahmin etmiyordum.Katil olabilecek herkesi düşünürken aslında onun olmadığını öğrenmek ama en sonunda katilin kim olduğunu anladım fakat konduramadım okuyunca anlarsınız ne demek istediğimi. *-*

Kitap boyunca Charlie'ye çok ama çok üzüldüm zaten beni hüzünlendirende sanırım o oldu.Hep ölmediğini bir yerlerden çıkacağını ümit edip durdum ama sonuç,off yine dertlendim bak.Daha 12 yaşında bir çocuğun böyle iğrenç bir şekilde katledilmesi hele de son günlerde ülkemizde de maalesef sürekli gündem de olan bir konu olduğu için oldukça manidar oldu okumam.Hayali bir karaktere bile üzülüyoruz gerçeklerine tanımasak bile canımız gidiyor. :/

Jennifer'ın ölümü de beter,ne olursa olsun Danny'nin yaptığını haklı göstermez bu.Jennifer'da buna nasıl izin verdi!!! 12 yaşında bir çocuk aşktan ne anlasın yani,bu kadar başına buyruk olmak zorunda mıydın?Sarah'ın da dediği gibi aptal!! Ama yine de ölmeyi ve böyle kullanılmayı kesinlikle hak etmiyor,hiçbir çocuk hak etmez.

Kitap boyunca Sarah'ın annesine çok kızdım,Blake denen nalçağa,Vincent'e ve Valerie'ye ama en çokta pislik katillere. -_-
Sarah'ın annesine kızdım çünkü hiçbir zaman kızını anlamaya çalışmadı hep kendini düşündü kızının nasıl olduğuyla ilgilenmedi.
Blake ve Vincent'e Sarah'ı suçlu olarak tutukladıkları yerde kızdım hemde çok kızdım.Yani şimdi burda neler söylediğimi yazmayım ama iyi şeyler değildi. :D

Sarah'a da kızdım.Kızım insan biraz bağırır,çağırır,trip atar ne bileyim kızgınlığını belli eder,sen en başından beri onlara yardım etmeye çalışıyorsun ama tam tersi onlar başından beri seni suçlu olarak görüyorlardı.Çok kolay affettin,ben olsam biraz daha süründürürdüm. *-*

Valerie salağına ayrı gıcık oldum.Sen polissin değil mi? Adam karısını öldürürken silahın yok muydu?Hayır madem silahın yok Sarah adamı öldürünce belinde okla Vincent'e telefon açıp onu suçlu göstermeyi çok iyi biliyorsun,gıcık işte uyuz oldum o sahnede  de.

Evet belki anlamışsınızdır Jennifer'ın katili babası. >.< Kızının hamile olduğunu ve Danny ile beraber olduğunu öğrenince kızını boğmuş.

Kitapta birbiriyle bağlantılı bir sürü olay ve karakter vardı.Şahsen heyecanla ve merakla okudum hepsini de.Daha aklıma gelmeyen şeyler vardır belki ama şimdilik yorumum bu kadar. :)

Yazar bu gerilimin arasına minnacıkta bir aşk sıkıştırmış,yukarıda bahsi geçen Blake ile,gerçi pek hissedilmiyor ama seviyorum ben yine de böyle aşkları da. :D

Sanırım konu çocuklarla ilgili olduğu için kitaptan fazlaca etkilendim. :(

Jane Casey bundan sonra takip edeceğim yazarlardan biri.Bizi bu yazar ile buluşturan Olimposyayınevine de teşekkürler. :)

Son olarak yorumu sonuna kadar okuyan varsa eğer güzel dualarınız etmeyin lütfen,en başta uyardım sizi spoiler konusunda. :D



Untitled-5

2 yorum:

  1. ok guzrl bı kıtap polısıye sevenler ıcın 1numara okuyun derım yanlız almadan her sayfasına bakın benım kıtabımda 18 sayfa baska bı kıtapla karıtırılmıstı herneyse okuyun derım yazarın dıger ktablarını almayı planlıyorum

    YanıtlaSil
  2. Bende çok severek okumuştum.
    Benimkinde sorun yoktu. :)
    Eğer diğer kitaplarını da almayı düşünüyorsanız Carfoursa'da indirimli (10 TL) olarak satılıyor. :)

    YanıtlaSil

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI